סמוטריץ' תוקף את נתניהו: "את החרדים הוא בחיים לא היה מחרים"

יו"ר האיחוד הלאומי זועם על ראש הממשלה, שהחרים את יו"ר מועצת יש"ע ואת ראש מועצת שומרון מהפגישה עם ראשי הרשויות. ח"כ מתן כהנא: "אפילו ראשי הממשלה מהשמאל שהיו פה כיבדו את הנהגת מועצת יש"ע"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/10/20 11:02 י בחשון התשפא

סמוטריץ' תוקף את נתניהו: "את החרדים הוא בחיים לא היה מחרים"
תוקפים את נתניהו. כהנא וסמוטריץ', צילום: כיפה

הקרע בין ראש הממשלה לנתניהו לראשי ההתיישבות נראה כהולך ומחריף. אחרי הדיווח אמש (ג') כי ראש הממשלה החרים את ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, ואת ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, והורה שלא להזמין אותם לפגישה עם ראשי ההתיישבות הצפויה להתקיים היום באריאל, הודיעו ראשי רשויות רבים כי לא ישתתפו בפגישה כמחאה.

נתניהו מחרים את יו"ר מועצת יש"ע?

הבוקר עובר המאבק למישור הפוליטי בכנסת. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף את ראש הממשלה וטען כי הוא לעולם לא היה מעז להחרים ראשי רשויות חרדים, למשל: "ההחרמה של נתניהו את חלק מראשי הרשויות ביו"ש הוא עוד שלב בזלזול שלו בציונות הדתית", כתב סמוטריץ'. "הוא לא היה עושה את זה בחיים מול ראשי רשויות חרדים, למרות שחלקם ביקרו אותו במילים מאוד קשות סביב הסגרים על הערים החרדיות, וגם לא בסיור בעוטף עזה, גם שם הוא סופג ביקורת קשה לא פעם מראשי הראשויות".

יו"ר האיחוד הלאומי בירך את ראשי הרשויות שהודיעו כי ייעדרו מהפגישה: "רק לציונות הדתית ולהתיישבות הוא מרשה לעצמו להתנהג באדנות כזו. טוב עושים רוב ראשי הרשויות שמסרבים בתגובה להשתתף במפגש. או כולנו או אף אחד".


(מתן כהנא בראיון לכיפה)

עמיתו לסיעה של סמוטריץ', ח"כ מתן כהנא, הצטרף למתקפה וכתב כי "ראש הממשלה מחרים את ראש מועצת יש"ע?? אפילו ראשי הממשלה מהשמאל שהיו פה כיבדו את הנהגת מועצת יש"ע. לאן הגענו??"

כזכור, במהלך השנה האחרונה, וביתר שאת סביב "תכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, תקפו בכירים בהתיישבות, ביניהם אלחייני וגם דגן, את ראש הממשלה עקב תמיכתו בתכנית, בה כלולה הקמת מדינה פלשתינית וניתוק של חלק מגושי ההתיישבות זה מזה.

לאחר ההודעה על הקפאת התכנית להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, בשל הסכם השלום עם איחוד האמירויות, אמר אלחייני כי ראש הממשלה "איבד את זה", וקרא לו להתפטר מתפקידו: "אני לא מאמין לו. הייתה לו הזדמנות במשך שנה, ב-10 בספטמבר לפני שנה הוא כינס מסיבת עיתונאים דרמטית בה הכריז שהוא הולך להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח, וכבר אז זאת הייתה גנבת דעת כי הוא לא התכוון לזה.

"הוא לא התכוון לזה במהלך תקופה ארוכה ועכשיו שנקרתה לפניו הזדמנות, שיש נשיא אמריקאי, הייתי מצפה ממנו לבוא ולומר, 'אדוני, אל תתבלבל. אנחנו חברים טובים אבל מי שיקבע מה הם הגבולות, מהם האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, מה צריך לקרות בתא השטח הזה, זה רק מדינת ישראל. אני הולך להחיל את הריבונות' זה מה שהייתי מצפה ממנהיג שמפגין אומץ. אין לו את זה. הוא איבד את זה".

גם יוסי דגן, שנחשב בעבר למתנגד חריף למדיניות מועצת יש"ע, תקף את ראש הממשלה על רקע ביטול התכנית להחיל ריבונות. דגן כתב לנתניהו אחרי ההודעה על הסכם השלום והקפאת הריבונות כי "אתה כפסע מאיבוד מוחלט של האמון של המחנה הלאומי", והוסיף כי "המחנה הלאומי לא יעבור בשתיקה על מעשה ההונאה הזה". 

במועצת יש"ע ובמועצה האזורית שומרון לא הגיבו לפרסום.