נתניהו מחרים את יו"ר מועצת יש"ע?

ראש הממשלה יגיע לפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, אך יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, לא הוזמנו אליה. חלק מראשי המועצות הודיעו כי לא יגיעו לפגישה כמחאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 21:37 ט בחשון התשפא

נתניהו מחרים את יו"ר מועצת יש"ע?
דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, צילום: פני אלימלך

האם ראש הממשלה נתניהו החליט להחרים את יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, ואת ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן? על פי דיווח הערב (ג') בחדשות 13, ראש הממשלה צפוי להגיע מחר לפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, אך אלחייני ודגן לא הוזמנו לפגישה, שתתקיים באריאל.

על פי הדיווח, חלק מראשי המועצות האחרים התרעמו על ההחלטה להחרים את אלחייני ודגן, והודיעו ללשכת ראש הממשלה כי לא יגיעו בעצמם לפגישה, כמחאה על אי הזמנתם של דגן ואלחייני. בגלי צה"ל דווח כי מדובר בלא פחות מעשרה ראשי רשויות שצפויים להחרים את הפגישה עם נתניהו.


(דוד אלחייני בראיון לכיפה)

כזכור, במהלך השנה האחרונה, וביתר שאת סביב "תכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, תקפו בכירים בהתיישבות, ביניהם אלחייני וגם דגן, את ראש הממשלה עקב תמיכתו בתכנית, בה כלולה הקמת מדינה פלשתינית וניתוק של חלק מגושי ההתיישבות זה מזה.

לאחר ההודעה על הקפאת התכנית להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, בשל הסכם השלום עם איחוד האמירויות, אמר אלחייני כי ראש הממשלה "איבד את זה", וקרא לו להתפטר מתפקידו: "אני לא מאמין לו. הייתה לו הזדמנות במשך שנה, ב-10 בספטמבר לפני שנה הוא כינס מסיבת עיתונאים דרמטית בה הכריז שהוא הולך להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח, וכבר אז זאת הייתה גנבת דעת כי הוא לא התכוון לזה.

"הוא לא התכוון לזה במהלך תקופה ארוכה ועכשיו שנקרתה לפניו הזדמנות, שיש נשיא אמריקאי, הייתי מצפה ממנו לבוא ולומר, 'אדוני, אל תתבלבל. אנחנו חברים טובים אבל מי שיקבע מה הם הגבולות, מהם האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, מה צריך לקרות בתא השטח הזה, זה רק מדינת ישראל. אני הולך להחיל את הריבונות' זה מה שהייתי מצפה ממנהיג שמפגין אומץ. אין לו את זה. הוא איבד את זה".


(יוסי דגן בראיון לכיפה)

גם יוסי דגן, שנחשב בעבר למתנגד חריף למדיניות מועצת יש"ע, תקף את ראש הממשלה על רקע ביטול התכנית להחיל ריבונות. דגן כתב לנתניהו אחרי ההודעה על הסכם השלום והקפאת הריבונות כי "אתה כפסע מאיבוד מוחלט של האמון של המחנה הלאומי", והוסיף כי "המחנה הלאומי לא יעבור בשתיקה על מעשה ההונאה הזה". 

במועצת יש"ע ובמועצה האזורית שומרון לא הגיבו לפרסום.