ראש מועצת יש"ע נגד נתניהו: "הוא איבד את זה"

דוד אלחייני תקף את ראש הממשלה בשל הקפאת החלת הריבונות, בתמורה להסכם השלום עם איחוד האמירויות: "זה לא אותו ראש ממשלה. אני לא מאמין לו", וקרא לו: "פנה את מקומך"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/08/20 12:29 כו באב התשפ

ראש מועצת יש"ע נגד נתניהו: "הוא איבד את זה"
דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, צילום: פני אלימלך

הבייס הימני מתרחק. ראש מועצת יש"ע וראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, תקף הבוקר (א') בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואף קרא לו להתפטר, על רקע ההודעה על הקפאת החלת הריבונות על יהודה ושומרון, בתמורה לחתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות.

סמוטריץ' תוקף: "מה שרבין, ברק ואולמרט סרבו לעשות במשך שנים, נתניהו עשה בלי למצמץ"

בראיון לכאן מורשת אמר אלחייני כי הוא חש "רגשות מעורבים. מצד אחד, כל הסכם ונורמליזציה עם מדינה ערבית זה טוב למדינת ישראל. מצד שני, ליצור את הקורלציה בין נורמליזציה עם מדינה כל כך רחוקה ואי החלת הריבונות אני חושב שזה תקדים מאוד מסוכן שמעיד על הבאות".

ראש מועצת יש"ע תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "אני באופן אישי מאוד מאוכזב מראש הממשלה, אני חושב שהוא איבד את זה. לוותר על הזדמנות היסטורית להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובהתיישבות שהם שהם בעצם לב ליבה של התפיסה הביטחונית לאורך השנים, שאומרת שצריך לחזק את הצד המזרחי של מדינת ישראל, לוותר על זה תמורת נורמליזציה?
אני חושב שראש הממשלה איבד את זה. זה לא אותו ראש ממשלה. אני הייתי מצפה ממנו לעשות מעשה מנחם בגין להביא את הריבונות הישראלית לכנסת ולממשלה. רק מדינת ישראל תקבע, לא האמריקאים, לא הצרפתים לא האיטלקים. אנחנו לא צריכים להמתין לאף אחד".

על אף דבריו של ראש הממשלה ודברי שרי הליכוד, כי החלת הריבונות נדחתה בלבד, ולא בוטלה, אמר אלחייני כי הוא אינו מאמין להם: "לצערי הרב, אני לא מאמין לו. הייתה לו הזדמנות במשך שנה, ב-10 בספטמבר לפני שנה הוא כינס מסיבת עיתונאים דרמטית בה הכריז שהוא הולך להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח, וכבר אז זאת הייתה גנבת דעת כי הוא לא התכוון לזה.

"הוא לא התכוון לזה במהלך תקופה ארוכה ועכשיו שנקרתה לפניו הזדמנות, שיש נשיא אמריקאי, הייתי מצפה ממנו לבוא ולומר, 'אדוני, אל תתבלבל. אנחנו חברים טובים אבל מי שיקבע מה הם הגבולות, מהם האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, מה צריך לקרות בתא השטח הזה, זה רק מדינת ישראל. אני הולך להחיל את הריבונות' זה מה שהייתי מצפה ממנהיג שמפגין אומץ. אין לו את זה. הוא איבד את זה".

על המשך דרכו הפוליטית סיפר ראש מועצת בקעת הירדן: "אני ליכודניק. הדברים שאני אומר מאוד קשה לי להגיד אותם. בסופו של דבר הוא ראש הממשלה שלי, אני חבר ליכוד עשרות שנים, אני אמשיך להצביע ליכוד, אבל אני מלא אכזבה. אני קורא לראש הממשלה - אדוני ראש הממשלה איבדת את זה, פנה את מקומך. יש אנשים טובים בליכוד שיובילו אותנו ושלהם יש מספיק אומץ להחיל את הריבונות אחרי כל כך הרבה שנים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן