מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שבעה נופלים ביממה אחת: מספר ההיתקלויות הגבוה ביותר מאז החלה המלחמה

היממה הקשה ביותר מאז המלחמה: מספר ההיתקלויות הגבוה ביותר וכך גם מספר המחוסלים | מפקד פיקוד הדרום: "אנחנו נמצאים בליבת ג'באליה, בליבת שג'עייה והחל מהלילה גם בליבת חאן יונס" | נתניהו למשפחות החטופים: "לשמוע את מה שעברתם מול ההפצצות זה מזעזע"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 05/12/23 17:04 כב בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 05/12/23 19:03

שבעה נופלים ביממה אחת: מספר ההיתקלויות הגבוה ביותר מאז החלה המלחמה
שבעה חללים ביממה אחת, צילום: דובר צה"ל

צה"ל מרחיב את הלחימה בדרום רצועת עזה והלילה (ב') צפוי לפעול בעומק חאן יונס, במסגרת הלחימה העצימה, ביממה האחרונה מספר ההיתקלויות מאז החל התמרון הקרקעי היה הגבוה ביותר וכך גם מספר המחבלים שחוסלו. אחד הגורמים העיקריים למספר ההיתקלויות החריג הוא פעילותם של כוחות צה"ל במרחב שג'עיה שנחשב למעוז חזק במיוחד של חמאס. מאז החלה המלחמה חוסלו 6,000 מחבלים וזאת מבלי לספור את המחבלים המצויים תחת ההריסות.

מפקד פיקוד הדרום: "יצאנו בשני סבבי תקיפה עצימים"

מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן הציג את פעולות הצבא מאז קריסת הפסקת האש: "מטוסי חיל האוויר יצאו בשני סבבי תקיפה עצימים בהם השתתפו עשרות מטוסים מכלל טייסות הקרב בחיל. במטסים הותקפו מטרות טרור רבות בהם תשתיות מבצעיות ועמדות נ"ט לטובת סיוע והכנת הקרקע לכוחות המתמרנים בשטח".

"במהלך היממה האחרונה פעלו כוחות אוגדה 162 בהתקפה על מעוזי החמאס בלב ג'באליה והשמידו תשתיות טרור רבות במרחב" הוסיף. "הכוחות פשטו והשיגו שליטה על מוצבים מרכזיים של ארגון הטרור במרחב, זאת תוך היתקלויות מבצעיות וחיסול מחבלים מארגון הטרור חמאס. בנוסף, איתרו הכוחות אמצעי לחימה ותשתיות טרור, חלקם גם במבנים אזרחיים, ביניהם בית ספר".

כל החזיתות חמות: בסביבות השעה 15:30 שוגרו עשרות רקטות מרצועת עזה לעבר הדרום, הצפון ומרכז הארץ. בצפון תל-אביב פונה לבי"ח גבר בן 41 שנפצע מרסיס ברגלו. מוקדם יותר פונו 2 נשים בגילאי ה-60 לבי"ח ברזילי בעקבות פגיעת רסיסים בבנין מגורים באשקלון.

"אם רציתם להעביר את המסר - העברתם אותו"

ראש הממשלה נתניהו נפגש הערב (ב') עם משפחות החטופים והביע הזדהות עם מצבם של החטופים: "לשמוע את מה שעברתם מול ההפצצות זה מזעזע וזה עדיין נמשך. זה חודר ללב ולשיקולי העשיה שלנו. אם רציתם להעביר את המסר העברתם אותו".