דובר צה"ל בהודעה חריגה: תפסיקו לדבר על החטופות

לאחר עדויות מהשבי ודיונים רבים באשר למצבן של הנשים המוחזקות בידי חמאס, תא"ל דניאל הגרי יצא היום בהודעה חריגה, ובה ביקש להימנע משיח על מצב החטופות: "לא אחראי ולא מדוייק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 16:46 כב בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 05/12/23 16:56

דובר צה"ל בהודעה חריגה: תפסיקו לדבר על החטופות
החטופות הישראליות ששבו ארצה, צילום: לע"מ

עשרות חטופות שבו ארצה בשבוע שעבר, ובכל יום שעובר עולות עדויות על תנאי השבי הקשים שלהן. לאחר שדובר משרד החוץ האמריקאי טען כי חמאס מסרב לשחרר נשים כדי שלא יתפרסמו העדויות על תנאי מאסרן, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי יצא היום (ג') בהודעה חריגה וביקש להפסיק לעסוק בנושא.

מעקב מודיעיני מסביב לשעון אחר החטופים

"בהמשך להתבטאויות אשר עולות ביממה האחרונה בנושא מצבן של החטופות בעזה, השיח בנושא לא אחראי, לא מדוייק ויש להימנע ממנו", כך נאמר. "אנחנו מבצעים מעקב מודיעיני מסביב לשעון אחר החטופים, ודורשים מכל הארגונים הבינלאומיים לוודא את מצבם, את ביטחונם ולתת להם מענה רפואי - נשים וגברים כאחד. כל רגע בשבי מסכן את חטופינו. אנחנו עושים הכל על מנת להשיב אותם הביתה בהקדם".

החטופים קיבלו כדורי הרגעה כדי שיראו מאושרים

מוקדם יותר היום חשף משרד הבריאות כי החטופים ששוחררו קיבלו כדורי הרגעה, על מנת שייראו מאושרים בשובם ארצה. כאמור, החטופים-המשוחררים קיבלו לפני שחרורם כדור הרגעה מסוג קלורקס וויטמינים - "כדי שייראו מאושרים", כך סיפרה בוועדת הבריאות, ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות. יו"ר הוועדה, יוני משריקי (ש"ס) קרא למשרד הבריאות לפרט את הממצאים מהעדויות אודות מצבם של השבים ושל החטופים, בהתחשב במגבלות הנובעות מצרכי החקירה, ובפרטיות. הוא קרא למשרד גם דוח מפורט לארגוני בריאות בעולם על הממצאים הרפואיים שהתגלו בעקבות חזרת השבים.