מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אזעקות בצפון | אלוף פיקוד דרום: "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה"

מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן יצא לתקשורת והתייחס לשבת השחורה: "לא עמדנו במשימתינו, עוד נידרש לעומק האירועים" | אזעקות בצפון ובדרום הארץ, צה"ל תוקף בלבנון

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/11/23 16:54 כג בחשון התשפד

אזעקות בצפון | אלוף פיקוד דרום: "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה"
אזעקות בצפון הארץ, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשעה 16:30 נשמעו אזעקות בקיבוצים דן, דפנה, שניר ושאר יישוב שבצפון הארץ, זוהו כ- 20 שיגורים שחצו משטח לבנון לישראל. לפי מד"א לא ידוע על נפגעים בשלב זה. צה"ל בתגובה תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי בלבנון.

בשעה 17:00 התחיל מטח נוסף אל עבר אשדוד והיישובים הסמוכים, כרגע לא ידוע על נפגעים.

מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן יצא היום לתקשורת והתייחס לשבת השחורה: "לפני חודש חמאס פגע בנו פגיעה קשה. באותו יום נורא לא עמדנו במשימתנו. האירועים הקשים הללו צרובים בנו עד מאוד, ועוד נידרש לעומקם". פינקלמן הדגיש כי "מטרות המלחמה ברורות: פירוק ארגון הטרור חמאס והצבת תנאים להחזרת החטופים הביתה. החטופים לנגד עינינו כל העת, השבתם היא מצפן עבורנו בשדה הקרב".

הדור הזה הוא דור הניצחון

אלוף פיקוד הדרום שיבח את הלוחמים: "אני רואה קצינים וחיילים מכל גווני החברה הישראלית עם האומץ לחתור למגע, אחוות המטרה ומעל הכול דבקות במשימה. הדור הזה הוא דור הניצחון". פינקלמן הוסיף כי "אנו נלחמים גם בשעות הללו במרכזים המשמעותיים של רצועת עזה, משם אני שב כעת. צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור".

לא ננוח לא נעצור ולא נשקוט

פינקלמן התייחס לחיילי צה"ל שמסרו את נפשם: "זו מלחמה מורחבת וקשה, ולצערי יש בה גם מחירים. את רוח הקרב שלנו אנו שואפים ומקבלים מעוצמתו של עם ישראל, לא ננוח לא נעצור לא נשקוט עד שנעמוד במשימתנו עד לניצחון".