מינוי רמטכ"ל: גנץ ממשיך בסבב ההתייעצויות

שר הביטחון מתקדם בהליך מינוי הרמטכ"ל ונפגש עם גדי אייזנקוט, אהוד ברק ועמיר פרץ | הבחירה של שר הביטחון היא בין אלוף אייל זמיר לאלוף הרצי הלוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/22 12:50 א באב התשפב

מינוי רמטכ"ל: גנץ ממשיך בסבב ההתייעצויות
גנץ, צילום: Sraya Diamant/Flash90

אחרי שנפגש עם אביגדור ליברמן, גבי אשכנזי ושאול מופז, שר הביטחון בני גנץ ממשיך בסבב ההתייעצויות שלו לקראת מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. אמש (ה') נפגש גנץ עם שר הביטחון הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, והיום (ו') עם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק, וכן עם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ. הבחירה של שר הביטחון היא בין אלוף אייל זמיר לאלוף הרצי הלוי.

כזכור, המינוי נתקל בקשיים בעקבות הבחירות המתקרבות אך לבסוף היועמ"שית קבעה כי אין מניעה במינוי רמטכ"ל חדש. למרות חוות הדעת המשפטית, יו"ר הליכוד נתניהו פנה במכתב לשר הביטחון בני גנץ ובו דרש להאריך את כהונתו של אביב כוכבי: "מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל. לכן, ללא קשר לזהות המועמדים שהם כולם מצויינים, הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי".

שר הביטחון מסר בתגובה למכתבו של נתניהו כי מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון ואושר על ידי היועמש"ית, וביקר את נתניהו שבעצמו מזהם את הליך המינוי והופך אותו לפוליטי.