אחוות הרמטכ"לים | גנץ מחכה לאייזנקוט: "יודע בדיוק מה גדי חושב"

בסבב ראיונות של שר הביטחון, מבהיר גנץ שהוא לא יישב עם נתניהו ומסביר במה הוא שונה מלפיד: "אני מסוגל לדבר ולפעול בשיתוף פעולה עם כל חלקי הבית, גם עם החרדים" | על סוגיית אייזנקוט: "מאוד מקווה שיצטרף לפוליטיקה, אנחנו נחכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 20:14 כו בתמוז התשפב

אחוות הרמטכ"לים | גנץ מחכה לאייזנקוט: "יודע בדיוק מה גדי חושב"
בני גנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים חלפו מאז התאחדו שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער והקימו יחד את כחול לבן והתקווה החדשה לקראת הבחירות לכנסת ה-25. היום (ב') העניק שר הביטחון ראיונות למערכות התקשורת הגדולות ובהם הוא מסביר על מהלכיו לקראת הבחירות הקרובות.

"אנחנו המסגרת המתאימה לאייזנקוט"

בראיון לאתר וואלה, התייחס גנץ לחיזורים שלו ושל יאיר לפיד אחרי גדי אייזנקוט, והסביר כי לדעתו מפלגתו הכי תואמת את עמדותיו של הרמטכ"ל לשעבר. "אני לא מחפש לפגוע בלפיד, אני רוצה את גדי בתור שותף בכחול לבן", הבהיר שר הביטחון, "זה נראה לי מטרה חשובה בפני עצמה. אנחנו כאמור מכירים עשרות שנים אני יודע בדיוק מה גדי חושב על כל אחד מעולמות התוכן הביטחוני, המדיני, הכלכלי והחברתי. אי-אפשר להכניס דף נייר בינינו בעניין הזה, ואני חושב שאנחנו המסגרת המתאימה. אני מאוד מקווה שיצטרף לפוליטיקה ואנחנו נחכה".

עוד הוסיף על המהלך שלו ושל גדעון סער: "לא מפצל את הגוש. מחזק ומרחיב את הגוש. אני נמצא במרכז ויכול לקחת קולות גם מהימין, לא רק אלה שהצביעו לי - אלא גם אלה שמוכנים להצביע לי. אני היחידי בכנסת שאף אחד לא באמת פוסל אותו ובכך אני מחזק את המחנה".

"יכולתי לקיים את השיחה הזאת כבר במשרד ראש הממשלה"

בראיון לכאן 11, נשאל האם יש סיכוי שהוא יישב עם נתניהו, גנץ ענה תשובה ברורה שאין שום סיכוי שהוא ונתניהו ישתפו פעולה בעתיד. "חד משמעית. אני יכולתי לקיים את השיחה הזאת כבר במשרד ראש הממשלה. אני לא אשב עם נתניהו", השיב גנץ.

גנץ התייחס על הבדל בינו לבין לפיד שהוא מתכוון לשתף פעולה יחד עם המפלגות החרדיות. "אני מסוגל לדבר ולפעול בשיתוף פעולה עם כל חלקי הבית. היכולת שלי לדבר עם החרדים היכולת שלי לדבר עם חברי ליכוד כשלעצמם. היא דבר שמאוד מאוד חזק ואני מאמין שאני אוכל לקדם את זה", אמר גנץ.

הליכוד מיהרו להגיב לראיונות שפורסמו ומסרו: "גנץ ולפיד לא יכולים להקים ממשלה בלי האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. הם כבר ישבו איתם בממשלה ויעשו זאת שוב. הדרך היחידה לממשלה יציבה היא להקים ממשלה לאומית בהנהגת הליכוד".