מי יחליף את אביב כוכבי? גנץ החל בסבב התייעצויות

אחרי ששר הביטחון הודיע כי שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 הם אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי, הוא החל בסבב התייעצויות ונפגש בין היתר עם אביגדור ליברמן, גבי אשכנזי ושאול מופז

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/07/22 15:48 יט בתמוז התשפב

מי יחליף את אביב כוכבי? גנץ החל בסבב התייעצויות
גנץ, צילום: MSC

אחרי אישור היועמ"שית למנות רמטכ"ל חדש בתקופת בחירות, ההליך קורם עור וגידים. שר הביטחון בני גנץ החל את סבב ההתייעצויות עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון לקראת מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל שיחליף את אביב כוכבי. ההתלבטות של גנץ היא בין אלוף אייל זמיר לבין אלוף הרצי הלוי.

במסגרת הליך הבחירה נפגש גנץ אתמול (א') עם שר האוצר ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן; והיום (ב') עם שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') גבי אשכנזי ועם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') שאול מופז. כאמור, ביום חמישי האחרון בהרב מיארה הודיעה לשר הביטחון כי חרף הקשיים במינוי רמטכ"ל בתקופת בחירות, אין מניעה משפטית להמשך ההליך.

אחרי הודעתה של מיארה, אמר גנץ: "למדינת ישראל יש כיום רמטכ"ל מצוין, ורא"ל אביב כוכבי ימשיך למלא את תפקידו ולהוביל את צה"ל באופן איכותי כפי שעשה עד היום. לצד זאת, למינוי רמטכ"ל במועד ובתהליך סדור, יש חשיבות גדולה מבחינת הרציפות הפיקודית של צה"ל וביטחון מדינת ישראל".

הוא הוסיף: "אמשיך לקיים את התהליך באופן מסודר, ממלכתי ונקי מכל שיקול פוליטי, ותוך התייעצות עם כלל הגורמים הרלבנטיים. כל זאת מתוך ראייה רחבה של צורכי הביטחון והאתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".


(ביקור שר הביטחון בני גנץ בבחריין)