ישראל תחסל את סינואר? גנץ: "החלטות שצריכות להילקח בחדרים סגורים"

בני גנץ סיים ביקור בחפ"ק המשטרתי המשולב של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ ביחד עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. בסיום הביקור התייחס למצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד: "נלכוד את המחבלים ונפגע בכל המעורבים באירוע הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/05/22 23:12 ו באייר התשפב

ישראל תחסל את סינואר? גנץ: "החלטות שצריכות להילקח בחדרים סגורים"
גנץ בחפ"ק, צילום: אלעד מלכה

המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד נמשך. שר הביטחון בני גנץ סיים הערב (ש') ביקור בחפ"ק המשטרתי המשולב של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ ביחד עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט וקצינים בכירים נוספים. בסיום הביקור אמר גנץ כי הכוחות ילכדו את הכוחות.

"אני מסיים ביקור בחפ"ק המשותף של צה"ל, המשטרה והשב"כ שעוסקים במצוד אחר המחבלים ועושים עבודה טובה ומסורה. אנחנו נלכוד את המחבלים ונפגע בכל המעורבים באירוע הזה. אנחנו נמצאים בימים מתוחים מול טרור אכזרי. צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל פועלים בשיתוף פעולה בכל המקרים ואנחנו בודקים ושוקלים את צעדינו. נחליט את ההחלטות שלנו ונעשה את זה בפורומים הנכונים, ובהם בלבד".

במענה לשאלת "כאן חדשות" האם ישראל מתכוונת לחסל את מנהיג חמאס עזה יחיא סינוואר, השיב גנץ: "כל ההחלטות המבצעיות והאסטרטגיות צריכות להילקח בחדרים סגורים ומתוך שיקול ביטחוני. זה לא נושא פוליטי - צריך להישאר אחראיים ביטחונית ולעשות את זה במקומות הנכונים".

שני פצועי הפיגוע יצאו מכלל סכנת חיים

כאמור, כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות מבצעיות אחר המחבלים המוסלמים אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו-שקיר (20) שרצחו לפני 48 שעות שלושה יהודים באלעד. בבית החולים בילינסון עדכנו היום כי שני הפצועים מהפיגוע יצאו מכלל סכנת חיים ומצבם מוגדר הערב (ש') קשה אך יציב.

החיפושים מתבצעים בשילוב יחידות מיוחדות ומסווגות של המשטרה וצה"ל. מסוקי המשטרה ורחפנים מבצעיים סורקים ומשדרים בזמן אמת מהשטח אל החפ"ק המבצעי המשולב של מחוז מרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות בהתאם.

אתמול הותר לפרסום כי המחבלים ששהו בישראל בניגוד לחוק הובאו למקום על ידי נהג ההסעות אורן בן יפתח, אותו הם רצחו. מספר דקות לאחר מכן רצחו המחבלים את בועז גול ויונתן חבקוק זכרם לברכה, תושבי אלעד.