המצוד אחר המחבלים מאלעד נמשך: "לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם"

כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות אחר שני המחבלים אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו-שקיר, שרצחו את שלושת היהודים ביום חמישי. המפכ"ל: "הנחת העבודה המבצעית היא שהמחבלים עדיין חמושים ומסוכנים" | המחבלים רצחו את אורן בן יפתח - הנהג שהסיע אותם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/05/22 21:17 ו באייר התשפב

המצוד אחר המחבלים מאלעד נמשך: "לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם"
שני המחבלים, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם גופי בטחון נוספים, ממשיכים בסריקות מבצעיות אחר המחבלים המוסלמים אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו-שקיר (20) שרצחו לפני 48 שעות שלושה יהודים באלעד. בבית החולים בילינסון עדכנו היום כי שני הפצועים מהפיגוע יצאו מכלל סכנת חיים ומצבם מוגדר הערב (ש') קשה אך יציב.

החיפושים מתבצעים בשילוב יחידות מיוחדות ומסווגות של המשטרה וצה"ל. מסוקי המשטרה ורחפנים מבצעיים סורקים ומשדרים בזמן אמת מהשטח אל החפ"ק המבצעי המשולב של מחוז מרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות בהתאם.

מהמשטרה נמסר: "יש לנהוג באחריות ולהימנע משרשור הודעות כזב שמקורן לא ידוע ברשתות, המציגות לכאורה הנחיות 'הסתגרות בבתים ותנועות חשודות בערים', באופן המטעה ויוצר בהלה בציבור וכן עומס מיותר במוקד 100 של המשטרה,  המיועד לפניות חירום בלבד". 

אתמול הותר לפרסום כי המחבלים ששהו בישראל בניגוד לחוק הובאו למקום על ידי נהג ההסעות אורן בן יפתח, אותו הם רצחו. מספר דקות לאחר מכן רצחו המחבלים את בועז גול ויונתן חבקוק זכרם לברכה, תושבי אלעד.

צפו בתיעוד ממסוק המשטרה:

בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט הערב להאריך את הסגר הכללי שהוטל על ערביי אזור יהודה ושומרון וכן על המעברים ברצועת עזה עד ליום שני, ה-9 במאי. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. מחר תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

המפכ"ל: "נמשיך לפעול בהיערכות הגבוהה ביותר"

המשטרה, בהובלת משמר הגבול, נערכים למבצע ארצי למעצר שוהים בלתי חוקיים וישראלים המסייעים להם בהסעה, הלנה והעסקה בלתי חוקית. במבצע יקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב, וצפויה תנועה ערה של רכבי ביטחון בכל רחבי הארץ. 

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בסיום הערכת המצב: "אנו רואים שיתוף פעולה הדוק בין כל גופי הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל. לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם של המחבלים וזהו רק עניין של זמן עד שנשים עליהם את היד. עד שלא נתפוס אותם, אנחנו נמשיך לפעול בהיערכות הגבוהה ביותר של המשטרה עם כל הכוחות והאמצעים. הכוחות ערוכים להיתקלות חמה מתוך הנחת עבודה מבצעית שהמחבלים עדיין חמושים ומסוכנים, ולא מן הנמנע שיבקשו לפגוע בכוחות הביטחון שיבואו איתם במגע".