הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע באלעד

הפיגוע המחריד בעיר אלעד במוצאי יום העצמאות: הותרו לפרסום שמותם של שלושת הנרצחים בפיגוע | בועז גול ויונתן חבקוק מאלעד, ואורן בן יפתח מלוד. הם היו אבות והותירו אחריהם נשים וילדים | המחבלים עדיין לא נתפסו; בנט: "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. נשים ידינו על המחבלים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/05/22 07:19 ה באייר התשפב

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הפיגוע המחריד באלעד: אמש (ה'), מוצאי יום העצמאות בעיר אלעד הסמוכה לראש העין, התרחש פיגוע רצחני כאשר מחבלים חמושים בגרזנים פתחו במתקפה משולבת בשתי זירות וטבחו בשלושה עוברי אורח ופצעו מספר דומה של אזרחים באמפי פארק בעיר. במהלך הלילה הותרו לפרסום שמותם של הנרצחים בפיגוע.

יונתן חבקוק, תושב אלעד כבן 44, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים; בועז גול בן 49 מאלעד, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים; ואורן בן יפתח תושב לוד, בן 35, הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

יונתן חבקוק

יונתן חבקוק צילום: באדיבות המשפחה

 

בועז גול

בועז גול צילום: באדיבות המשפחה

 

אורן בן יפתח

אורן בן יפתח צילום: באדיבות המשפחה

עדות החובשים: "כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת"

בשעה 20:36 התקבל הדיווח במוקד 101 של מד"א על הפיגוע, חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את שלושת הפצועים במצב קשה לבתי החולים בילינסון ושיבא וקבעו את מותם של שלושה נרצחים.  פראמדיק מד"א שהוזעק לזירת הפיגוע אלון ריזקאן סיפר כי "כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב שהוא עם פציעות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

ריזקאן הוסיף ותיאר את המשך הטיפול "ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות, ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. כאמור, 3 פצועים, נפגעו באורח קשה וטופלו במקום, פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 וגבר בן 23 פונו לבי"ח במצב יציב".

בנט: "מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים"

המחבלים שביצעו את הפיגוע עדיין לא נתפסו, וראש הממשלה בנט אמר אמש (ה') כי "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".

הפיגוע מתווסף לשורה של פיגועים שאירעו בתקופה האחרונה כאשר האחרון שבהם אירע בליל שבת האחרונה, בו נרצח המאבטח דולב ויאצ׳סלב (ולדי) בכניסה לאריאל, כאשר הגן בגופו על בת זוגו. לאחר מצוד ממושך של כוחות הביטחון נלכדו המחבלים בכפר הפלשתיני קראוות בני-חסן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן