ירי לעבר כוחות ימ"מ ודובדבן שעצרו פעילי חמאס: 4 מחבלים חוסלו | בנט: "תכננו פיגוע"

במהלך מבצע מעצרים רחב היקף בשומרון, אש כבדה נורתה לעבר כוחות צה"ל. הלוחמים השיבו באש לעבר המחבלים שירו מכמה מוקדים, לא דווח על נפגעים לכוחותינו | חשש לירי רקטי מעזה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/09/21 07:40 כ בתשרי התשפב

ירי לעבר כוחות ימ"מ ודובדבן שעצרו פעילי חמאס: 4 מחבלים חוסלו | בנט: "תכננו פיגוע"
פעילות צה"ל. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

לילה לא שקט בכפר ברוקין שבצפון השומרון. כוחות צה"ל בצעו הלילה (א') גל מעצרים נרחב בכפר שסמוך ואש כבדה נורתה לעברם. מרבית הפרטים עדיין תחת צנזורה צבאית. באירוע ירי נוסף שהתרחש הלילה, חיסל כוח ימ"מ שלושה חמושים בכפר בידו, שסמוך גם הוא לג'נין.

חילופי האש נמשכו עד שעות הבוקר ועד כה לא דווח על נפגעים לכוחותינו, לא בכפר בידו ולא בכפר ברוקין. גל המעצרים הנרחב נועד לעצור פעילים בתשתית טרור שנמצאת בכפרים אלו. זה הוא לא המעצר היחיד בתקופה האחרונה שנגמר באש לעבר כוחות צה"ל.

לפני זמן קצר בצה"ל התייחסו לתקריות הירי ואמרו כי, "מעט לפני חצות לוחמי יחידת דובדבן יצאו באופן מסוערב ללכידת מחבל חמוש בעיר ג'נין, שהסתיים ללא נפגעים", עוד סיפרו בצה"ל כי: "המחבל ונשקו היו בידי כוחות צה"ל.

"לפנות בוקר, מחבל נוסף באותו אזור של בורקין נהרג מאש לוחמי דובדבן", הוסיפף דובר צה"ל. "באירוע נוסף לפנות בוקר בעיירה קבאטיה ליד ג'נין נתפס מחבל חמוש ללא נפגעים. באירוע האחרון, בכפר בידו-קטאנה שלושה מחבלים נהרגו מאש כוחות ימ"מ לאחר כיתור המבנה".

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר: "האירוע עוד לא הסתיים. אלה חמישה אירועים נפרדים הקשורים לתשתית חמאס שמולה פעלנו הלילה. תמיד יש אפשרות שחמאס ינסה להגיב. אנחנו ערוכים גם לאפשרות של ירי מהרצועה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אשר עושה כעת את דרכו לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, עודכן בפרטי ההתרחשויות שאירעו הלילה ביהודה ושומרון. ראש הממשלה, נפתלי בנט חשף כי: "כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון כנגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי".

החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".

גם מעצרם של שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע לווה בחילופי אש בג'נין. כזכור, לאחר חילופי אש בין מחבלים ובין כוחות צה"ל שנכנסו לחלקה המזרחי של העיר ג'נין בכוחות גדולים. מספר מחבלים נפצעו, כך על פי הדיווחים הערביים. בהמשך נתפסו שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע בערב ראש השנה. 


(תיעוד המעצר בג'נין).