הרב דוד סתיו מגיב לרב יצחק יוסף: "בחר לקבל ולהפיץ הוצאת שם רע מכוערת"

בשיעורו השבועי אמש דיבר הרב יצחק יוסף אודות הרפורמות של השר מתן כהנא, ותקף את הרבנים התומכים בהן. בין הרבנים המותקפים היו הרב דרוקמן והרב סתיו, וכעת מגיב הרב סתיו: "בחירה שמדרדרת פעם נוספת את השיח הציבורי ופוגעת אנושות בכבוד התורה ובכבוד האדם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/01/22 19:38 יד בשבט התשפב

הרב דוד סתיו מגיב לרב יצחק יוסף: "בחר לקבל ולהפיץ הוצאת שם רע מכוערת"
הרב סתיו, צילום: פלאש 90

לאחר דבריו הקשים של הרב יצחק יוסף, הראשון לציון, כנגד רבנים מהצינות הדתית, הרב דוד סתיו מגיב לדברים. בין היתר הרב יוסף תקף את הרב חיים דרוקמן והרב דוד סתיו. "אילו היה הרב יצחק יוסף מרים טלפון ושואל מה עמדתי בנושא הגיור, קודם שייחס לי דברים שלא אמרתי מעולם, אפשר שעדיין היו בינינו אי אלו פערים, ויכולנו להישאר חלוקים. אילו היה טורח לשלוח את אחד מעוזריו לבדוק את אמיתות הסיפור השקרי שסיפר על הכשר שהענקתי כביכול למאפייה בנתניה, עדיין יכול היה לבקר היבטים כאלו ואחרים של מיזם הכשרות של 'צהר'", כתב הרב סתיו בפייסבוק.

בין היתר אמר עליו הרב יוסף: "אחד הראה לי כתב שכותב הרב של שהם, מאמר שלו. מה הוא כותב? יש גיור שאפשר להצטרף ללאומיות של עם ישראל. שיהיה מסורתי. ואם באמת הוא יהיה מסורתי, שיבוא לבית כנסת ויעשה קידוש, ואחר כך יסע לים - יהיה מסורתי באמת - שיגיירו אותם. מה זה הדבר הזה? זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה".

הרב סתיו המשיך וכתב: "מחלוקות, ואפילו חריפות וקשות, הן חלק מובנה מעולמה של הלכה ומעולמה של מנהיגות תורנית. ובלבד שתיעשינה בהגינות, ביושרה, ועל פי כללי הלכות לשון הרע. אך הרב יוסף בחר שלא לצעוד בדרך הזו. הוא בחר ללכת שבי אחר קטעי ציטוטים מסולפים שהובאו לפניו בשמי; ובחר לקבל ולהפיץ הוצאת שם רע מכוערת על כשרות-צהר ועלי".

 

"זו בחירה שאיננה ראויה למי ששימש בראש בית הדין הגדול של מדינת ישראל, ואמור להיות סמל ומופת למצוות 'בצדק תשפוט עמיתך'. בחירה שמדרדרת פעם נוספת את השיח הציבורי ופוגעת אנושות בכבוד התורה ובכבוד האדם", סיים הרב סתיו. מוקדם יותר היום, גם תלמידי הרב דרוקמן מחו על הזלזול של הראשון לציון ברבם ודרשו כי ימצא את הדרך להתנצל.