הרב סתיו על התאבדות חיים ולדר: הדאגה לקורבנות גוברת על שלומו של הפוגע

יו"ר ארגון רבני צהר וחבר פורום תקנה מתייחס להתאבדותו של חיים ולדר שפגע מינית ואנס עשרות נשים, ילדים וילדות, בעקבות חשיפת מעשיו: "כשיש חשש שהפוגע ימשיך לפגוע, אז אנחנו מצווים לפרסם כדי למנוע את הסכנות הבאות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/12/21 15:56 כג בטבת התשפב

הרב סתיו על התאבדות חיים ולדר: הדאגה לקורבנות גוברת על שלומו של הפוגע
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הסופר החרדי חיים ולדר נמצא היום (ב') ללא רוח חיים, זאת יממה אחרי חשיפת 22 העדויות שהגיעו לבית הדין של הרב שמואל אליהו שטיפל במקרה. המקרה של ולדר שפגע בילדים, ילדות, נערות ונשים מכוח סמכותו ומעמדו העלה את נושא הטיפול בפגיעות המיניות אך גם את הרגישות הנצרכת לגורמים שבאים במגע עם המידע.

בשיחה עם כיפה, מסביר הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר וחבר פורום תקנה את היחס לכך שהפוגע ינסה ליטול את חייו. "החשש מהתאבדותו של הנילון הוא מאוד כבד. בפורום תקנה אנחנו מקפידים שלא לפרסם תלונות ולעשות הכל כדי להרחיק את הפוגע הפוטנציאלי מהקהילה, מבית הספר ומהישיבה בצורה שקטה יותר".

זה הא' ב' שלנו, במיוחד בהלכות לשון הרע, ותמיד אנחנו צריכים לזכור את האפשרות שמה שמיוחס לפוגע לא קרה וזה רק בגדר של חשש", אומר הרב סתיו ומבהיר כי, "מצד אחד אנחנו רוצים להרחיק כל סכנה מהקהילה, ומצד שני גם לא רוצים לפגוע בשמו הטוב של הנילון סתם כך".

יחד עם זאת, הרב סתיו מדגיש בצורה נחרצת כי "צריך לדעת שבסופו של דבר כשיש חשש שהפוגע ימשיך לפגוע, אז אנחנו מצווים לפרסם את זה כדי למנוע את הסכנות הבאות. החשש שהאדם יפגע בעצמו, צריכה לגרום לכך שבית הדין או הפורום הדן בנושא ישקול את הדברים בכובד ראש בצורה מדתית ושקולה, אך חובתו כלפי הנפגעים הפוטנציאלים היא לא פחותה ואף גוברת על הדאגה לשלומו של הפוגע".