תלמידי הרב דרוקמן נגד הרב יצחק יוסף: "קוראים לו למצוא את הדרך לחזור בו"

סערת רפורמת הגיור של מתן כהנא: לאחר הדיונים של כהנא מול הרב חיים דרוקמן והסכמתו המסויגת לרפורמה, אמש בשיעורו השבועי תקף הראשון לציון את הרב ויצא נגד הסכמתו. תלמידי הרב דרוקמן דורשים ממנו שיחזור בו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/01/22 16:16 יד בשבט התשפב

תלמידי הרב דרוקמן נגד הרב יצחק יוסף: "קוראים לו למצוא את הדרך לחזור בו"
הרב דרוקמן והרב יצחק יוסף, צילום: ללא

על רקע המחלוקות הגדולות בין שר הדתות מתן כהנא לבין הרבנים הראשיים ומוסד הרבנות, תקף הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, את הרב חיים דרוקמן על הסכמתו לגיורים של רבני ערים. כזכור, בישיבת מועצת הרבנות הראשית האחרונה השתתף, באופן חריג, הרב חיים דרוקמן כאשר גם הוא חתם על מסמך ההחלטות שיצא ובעצם תומך בעמדת הרבנים הראשיים כנגד הרפורמה.

בשיעורו השבועי אמש אמר הרב יוסף: "הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שיהיו גיורי רבני ערים אך שיהיו רק בהסכמת הרבנות הראשית. אני תמה עליו. איך אתה מסכים. הרב אלישיב התנגד. אבא שלי (הרב עובדיה יוסף) התנגד. כל גדולי הדור התנגדו. עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? למרן? איזה פער".

תלמידי הרב חיים דרוקמן הגיבו היום בצער על דברי הרב יצחק יוסף נגד הרב דרוקמן. תלמידי הרב אמרו הבוקר: "הרב החליט לנהוג בכבוד ברבנות הראשית ואילו הרב הראשי מצידו מתייחס בזלזול אל הרב דרוקמן". עוד הוסיפו התלמידים כי "צר לנו מאוד על דבריו הפוגעים ואנו קוראים לו למצוא את הדרך לחזור בו מהדברים הקשים".

בנוגע למתווה הגיור נכתב במכתב שפרסמה מועצת הרבנות הראשית: "בעת האחרונה עולות על שולחנה של ממשלת ישראל הצעות חוק שמגמתן לשנות את ענייני הדת במדינת ישראל. אחת מהן זו הצעת חוק גיור ממלכתי בישראל. הליך הגיור הינו כרטיס הכניסה להיות חלק מהעם היהודי. ההליך הזה נקבע על פי ההלכה. כל החלטה בתחום זה חייבת לקבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל וכן את הסכמת רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל בארץ ובתפוצות".