טור דעה מתקפה נגד הרבנות | הרב יצחק יוסף מגלה פנים בתורה שלא כהלכה

בתגובה לאמירתו של הרב יצחק יוסף, כי אין להכיר בגיור של אדם שלא מתכוון לשמור מצוות, כותב הרב רפאל דלויה בחריפות כי הרבנות הראשית, מסרבת להכיר בגיורים הלכתיים שנעשו על פי הדין ועל פי מסורת פסיקה

חדשות כיפה הרב רפאל דלויה 16/01/22 17:45 יד בשבט התשפב

מתקפה נגד הרבנות | הרב יצחק יוסף מגלה פנים בתורה שלא כהלכה
הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, צילום: פלאש 90

מי מגלה פנים בתורה שלא כהלכה? 

בשיעורו השבועי בלוויין במוצ"ש פרשת בשלח תשפ"ב הרב יצחק יוסף אמר כך: "אחד הראה לי כתב שכותב הרב של שהם, מאמר שלו. מה הוא כותב? יש גיור שאפשר להצטרף ללאומיות של עם ישראל. שיהיה מסורתי. ואם באמת הוא יהיה מסורתי, שיבוא לבית כנסת ויעשה קידוש, ואחר כך יסע לים - יהיה מסורתי באמת - שיגיירו אותם.

הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל

הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל צילום: ויקיפדיה

"גר שקיבל עליו המצוות ועונשן, אעפ"י שידוע שלא יקיים אותם, מקבלים אותו"

מה זה הדבר הזה? זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה... או אחד כותב בהסכמה של ספר 'זרע ישראל' אני מסכים לגייר את כל העולים שעלו מרוסיה, בתנאי שיעזבו את הכנסייה ושישמרו שבת 'באיזה מידה שהיא'. אם לא הייתי רואה את זה לא הייתי מאמין".

הרב יצחק יוסף מציג את הדברים כאילו מדובר בחידוש מפוקפק של רבנים מפוקפקים ובונה על זה שהציבור לא מודע בכלל לכך שזו היתה הגישה המרכזית של גדולי החכמים בדור הקודם, ובראשם הרב הראשי לישראל, מרן הראשון לציון הגאון האמיתי הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל.

כך למשל הרב עוזיאל כתב מפורשות בשו"ת משפטי עוזיאל חלק ב', חלק יורה דעה מהדורא תניינא סימן נח, וז"ל: "גר שקיבל עליו המצוות ועונשן, אעפ"י שידוע שלא יקיים אותם, מקבלים אותו אחרי שהודיעו לו מצוות קלות וחמורות ענשן ושכרן".

מה שחמור כאן זה שבפועל הרבנות הראשית, מסרבת להכיר בגיורים הלכתיים שנעשו על פי הדין ועל פי מסורת פסיקה. דבר זה עצמו הוא נגד ההלכה ואכן יש בזה משום גילוי פנים בתורה שלא כהלכה.

הרב רפאל דלויה, רב קהילת אוהל יצחק - הר ברכה, מזכיר איגור חכמי המערב א"י.