לפיד יורה בנגמ"ש השמאל- "השאלה היחידה, מי המפלגה הגדולה"

אחרי גנץ ואשכנזי ביממה האחרונה, גם יאיר לפיד תוקף: "אם נתניהו ינצח במנדט אחד, ישראל לא תהיה דמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 15:05 א באדר התשפ

לפיד יורה בנגמ"ש השמאל- "השאלה היחידה, מי המפלגה הגדולה"
לפיד תוקף, צילום: מרק ישראל סלם

נראה שב"כחול לבן" החליטו ללכת על בטוח,ולשתות מנדטים מהגוש. היום (ד') בצהרים בוועידת "מעריב", תקף לפיד את מצביעי העבודה וקרא להגדלת כוחה של כחול לבן. 

לדבריו, "אם נתניהו ינצח במנדט אחד, ישראל לא תהיה דמוקרטיה", עוד הוסיף, "כל מי ששוקל להצביע למפלגת העבודה, שייקח את זה בחשבון, זה צמוד מידי ומה שמונח על הכף הוא חשוב מידי. השאלה היחידה היא מי תהיה המפלגה הגדולה. למי יש מנדט אחד יותר. אם אתם לא רוצים שוב לקום בבוקר, לגלות שביבי ראש ממשלה לעוד ארבע שנים – אין לכם שתי אלטרנטיבות. יש רק אחת. רק כחול לבן"

הוא המשיך, "נתניהו יטען שלא צריך משפט כי הציבור זיכה אותו. יעביר את כל החבילה. חסינות, פסקת התגברות, חוק צרפתי. ישראל לא תהיה דמוקרטיה". ביחס לפרשת הצוללות אמר לפיד: "תוך כדי המשפט, נתניהו הולך להיחקר על זה שדרך הבן-הדוד קיבל מיליוני שקלים מחברה שקשורה ליצרני הצוללות. הוא מבועת מזה. בצדק. לנתניהו קורה, מה שקורה לכל שליט בהיסטוריה שיושב על כסאו יותר מדי זמן – השחתה מוחלטת. שלושה כתבי אישום חמורים בעבירות מסוג פשע. שקרים, הכפשות, משתמש כל הזמן בשנאה ופחד."

לדבריו של לפיד, "החברה הישראלית רוצה יציבות, אבל רעבה לשינוי. זו הסתירה שגרמה לתיקו של אפריל ולתיקו של ספטמבר. אני מאמין שזו הסתירה שתביא להכרעה הפעם. אזרחי ישראל מבינים שהשינוי אינו מערער את היציבות, הוא יביא אותה. התקווה היא לא חלום. היא פרקטיקה. אנחנו אנשים מעשיים. הגיע הזמן לשינוי. אנחנו הולכים להביא אותו".

בנוגע לתכנית המאה ולפלסטינים, טען לפיד, "מה שאנחנו אומרים לפלסטינים זה שלומר תמיד לא, זה לא מדיניות. אם במקום להגיב בנאומים מתלהמים הם יקראו את תכנית טראמפ לעומק - הם יראו שיש בה לא מעט הזדמנויות לאזרחים הפלסטינים. אנחנו רוצים להשתמש בתכנית טראמפ כדי לבנות עתיד טוב יותר לאזור ובאזור. החברה הישראלית רוצה יציבות, אבל רעבה לשינוי. זו הסתירה שגרמה לתיקו של אפריל וספטמבר. אני מאמין שזו הסתירה שתביא להכרעה הפעם. אזרחי ישראל מבינים ששינוי יביא יציבות ולא יערער את היציבות. הגיע הזמן לשינוי, אנחנו הולכים להביא אותו".

תגובת העבודה-גשר-מרצ: ״הקמפיין של כחול לבן נמוך יותר מים המלח.
למצביעי מצבעי מחנה השינוי יש רק פתק אחד: א.מ.ת. עצוב מאוד שגנץ בוחר בקמפיין שלילי בסגנון נתניהו. העבודה גשר מרצ לא תיגרר לקמפיין המביך הזה בתוך הגוש.אנחנו מביאים את בשורת התקווה. אנחנו מחנה השינוי באמת. אתם תתביישו".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן