מנסים שוב: הח"כים מהבית היהודי והאיחוד הלאומי ייפגשו הערב אצל הרב דרוקמן

בצל המתיחות בין סמוטריץ' לרב פרץ, הרב דרוקמן הזמין את ארבעת חברי הכנסת של הבית היהודי והאיחוד לאומי לפגישה בביתו לדון על מתווה האיחוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 18:40 יז בכסלו התשפ

מנסים שוב: הח"כים מהבית היהודי והאיחוד הלאומי ייפגשו הערב אצל הרב דרוקמן
חברי הבית היהודי וחברי האיחוד הלאומי | לא מאוחדים, צילום: יחצ

לאחר שהפגישה ביום חמישי נדחתה, הערב (א') בשעה 22:45 ייפגשו חברי הכנסת מהבית היהודי ומהאיחוד הלאומי בביתו של הרב חיים דרוקמן בניסיון לגבש מתווה לאיחוד בין המפלגות לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-23. 

כזכור, ביום חמישי האחרון נקבעה פגישה של רביעיית הח"כים בביתו של הרב דרומן, אולם הרב פרץ ביטל את הגעתו בשל החשיפה על פגישתם של השר סמוטריץ' וח"כ איילת שקד במטרה לקדם את הפריימריז הפתוחים בציונות הדתית, אולם בלשכתו של יו"ר הבית היהודי ראו בזה ניסיון הדחה של הרב רפי. 

בבית היהודי רוצים לקדם מתווה איחוד אשר משריין את מקומו של הרב פרץ בראש הרשימה, אולם האיחוד הלאומי מבקשים לפתוח את כל מקומות הרשימה לבחירות פתוחות לכלל הציונות הדתית. משלא הצליחו להגיע להסכמות נכנס הרב דרוקמן לתמונה במטרה לגשר על הפערים. 

מוקדם יותר הבוקר אמר בכיר בבית היהודי לכיפה כי הם לא ייתמכו במהלך של פריימריז פתוחים בכל הציבור הסרוג: "לא נהיה שותפים לפריימריז כוללים בציונות הדתית ולא נכנס את כל רסיסי המפלגות למפלגה אחת גדולה".