בכיר בבית היהודי לכיפה: "לא נהיה שותפים לפריימריז בציונות הדתית"

בצל הניסיונות לפעול לטובת פריימריז פתוחים בציונות הדתית, בבית היהודי חוסמים את היוזמה ומסבירים כי זה לא לטובת הציבור הסרוג

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 15/12/19 16:39 יז בכסלו התשפ

בכיר בבית היהודי לכיפה: "לא נהיה שותפים לפריימריז בציונות הדתית"
הרב רפי פרץ וניר אורבך יחייכו ביום שאחרי הבחירות?, צילום: כיפה

לאחר שהשר סמוטריץ' ויו"ר הימין החדש, איילת שקד, נפגשו בכדי לקדם את הפריימריז בציונות הדתית וכתוצאה מכך הרב רפי ביטל את הגעתו לפגישה עם הרב דרוקמן וחברי הסיעה, כעת בכיר בבית היהודי אומר לכיפה כי הם לא ייתמכו במהלך של פריימריז פתוחים בכל הציבור הסרוג. 

"לא נהיה שותפים לפריימריז כוללים בציונות הדתית ולא נכנס את כל רסיסי המפלגות למפלגה אחת גדולה", אמר הבכיר לפני דקות אחדות. 

נפרדים לשלום? ראשי

נפרדים לשלום? ראשי 'ימינה'צילום: יח"צ

במקביל הפגישה שהיתה אמורה להתקיים הערב בביתו של הרב דרקומן לשאר חברי הסיעה בוטלה לפי שעה, אולם באיחוד הלאומי עדיין מנסים לגייס את הבית היהודי למהלך. 

החברות הקרובה בין סמוטריץ' לשקד מרתיעה את בכירי הבית היהודי, שהבינו שהם צריכים לחבור לעוד דמויות מפתח בציונות הדתית, מי שנותר להם זה יו"ר הימין החדש,נפתלי בנט שהודיע כי מפלגתו תרוץ באופן עצמאי, אך נראה כי אם יראה שהסקרים לא מחמיאים יחבור בחיבור טכני לבית היהודי או לליכוד. הדמות השנייה והבעייתית מבחינת הבית היהודי היא ראש עוצמה יהודית, עו"דאיתמר בן גביר, שבמידה ויתמוך במהלך של שריון היו"ר בראש הרשימה יקבל מקומות לאנשיו בצמרת המפלגה.