סמוטריץ' ושקד בפגישה סודית: נערכים לפריימריז פתוחים בציונות הדתית

ללא אישרו של הרב רפי, שר התחבורה ויו"ר הימין החדש מקדמים ביחד את הפריימריז הפתוחים בציונות הדתית. בכירים בבית היהודי: "המהלך נועד בשביל להדיח את הרב פרץ ואת הבית היהודי מהנהגת הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 17:20 יד בכסלו התשפ

סמוטריץ' ושקד בפגישה סודית: נערכים לפריימריז פתוחים בציונות הדתית
שקד וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע אחרי פיזור הכנסת ה-22, הקרב על הפריימריז הפתוחים בציונות הדתית מתחיל. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הימין החדש איילת שקד נפגשו בחמישי שעבר בביתה של שקד בכדי לדון באפשרות לקדם יחד פריימריז פתוחים להקמת רשימה אחת בציונות הדתית שתתמודד בבחירות הקרובות, זאת בניגוד לעמדת השר רפי פרץ.

החברות של השניים מצליחה להרתיע את בכירי הבית היהודי, שטוענים כי הם זוממים להדיח את הרב רפי מראשות המפלגה: "נראה שכל הרצון שלהם ללכת לפריימריז פתוחים נועד בשביל להדיח את הרב פרץ ואת הבית היהודי מהנהגת הציונות הדתית".

השר סמוטריץ' כבר הצהיר מספק פעמים כי הוא רוצה לראות את שקד חוזרת לזרועות הציונות הדתית ושהיא מתלבטת בכך, מנגד בימין החדש טוענים כי שקד אמרה כי היא רצה איתם. אמש (ד') אמר ח"כ מתן כהנא (הימין החדש) בראיון לגל"צ כי בפגישה המשולשת של חברי המפלגה באותו הבוקר, יו"ר הימין החדש אמרה כי היא תרוץ בימין החדש: "היא אמרה שהיא רצה איתנו בימין החדש". 

המהלך של שקד וסמוטריץ' מגיע מתוך תחושה כי הרב רפי אינו אהוד על הציבור וכי הדחתו תהיה פשוטה ואף תצליח להגיד את כוחה של מפלגת הציונות הדתית.