דיווח: השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם בהריגה

השוטר שירה למוות בקיץ האחרון בסלומון טקה, בן העדה האתיופית, שמותו הצית מחאה סוערת והפגנות אלימות בחלקן של בני העדה, צפוי להיות מואשם בגרימת מוות ברשלנות. משפחתו צפויה לערער על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/19 19:32 כ בחשון התשפ

דיווח: השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם בהריגה
אביו של סלומון טקה ז"ל בהלוויית בנו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מותו של סלומון טקה חוזר לכותרות. על פי דיווח הערב (ב') בערוץ 13, המחלקה לחקירות שוטרים תודיע על הגשת כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בסלומון טקה, בן העדה האתיופית בן 18, בקיץ האחרון, אירוע שהצית את מחאת בני העדה האתיופית שהתפשטה בכל הארץ והתדרדרה להפגנות אלימות. 

על פי הדיווח, השוטר, ששמו אסור בפרסום, יואשם בגרימת מוות ברשלנות, ולא בהריגה. על פי גרסת השוטר הירי לא כוון לעבר טקה, אלא כהגנה עצמית ולכיוון הרצפה. עוד דווח כי משפחתו של טקה צפויה לעתור לבג"צ כנגד העונש.

פרקליטה של משפחת טקה, ציון אמיר, מסר בתגובה לפרסום: "אנחנו נגיע מחר למשרדי מח"ש כדי לשמוע מה הם הטיעונים להחלטה ונוכל להבין אחר כך אם הממצאים מתיישבים עם טענות המשפחה. המשפחה גילתה איפוק לאורך כל הדרך. עם זאת, אנו משאירים לנו מקום לעתור לבג"ץ אם לא נסכים עם ההחלטה".

מקורבי הקצין היורה מסרו לחדשות 13: "היה לנו ברור מהרגע הראשון - זה לא תיק הריגה, וגם לא תיק גרם מוות. זה לכל היותר תיק של בית דין משמעתי. מאמינים שהצדק יצא לאור".