נתניהו: "מותו של סלומון טקה הוא טרגדיה גדולה, אבל לא נסבול את האלימות שראינו"

ראש הממשלה אמר בוועדת השרים לעניין קידום שילובם של יוצאי אתיופיה: "יופקו לקחים, אבל אנחנו לא יכולים לראות חסימת צירים אלימה, אנחנו לא יכולים לראות בקבוקי תבערה, התקפות על שוטרים ועל אזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 19:09 ל בסיון התשעט

נתניהו: "מותו של סלומון טקה הוא טרגדיה גדולה, אבל לא נסבול את האלימות שראינו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ד') בפתח ועדת השרים לקידום שילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי, לחידוש ההפגנות וחסימות הצירים, במחאה על מותו של סלומון טקה שנורה למוות על ידי שוטר

"מותו של סלומון טקה הוא טרגדיה גדולה", אמר ננתיהו, "ליבנו עם המשפחה וגם יופקו לקחים. אבל דבר אחד ברור: אנחנו לא יכולים לסבול את האלימות שראינו אתמול".


(צילום: עומר מירון, לע"מ)

לדבריו, "אנחנו לא יכולים לראות חסימת צירים אלימה, אנחנו לא יכולים לראות בקבוקי תבערה, התקפות על שוטרים, על אזרחים, על רכוש פרטי – זה דבר שהדעת אינה סובלת והמשטרה נערכת בהתאם כדי למנוע את זה".

ראש הממשלה פנה לנציגי הנהגת קהילת יוצאי אתיופיה ואמר: "קראתי לכם לכאן היום קודם כל כי אתם נציגי ציבור. אנחנו עבדנו יחד והשגנו דברים חשובים לעדה של יוצאי אתיופיה בארץ ויש לנו עוד עבודה לעשות. אבל הדבר הראשון שאני מבקש ואני מצפה זה שתגייסו את ההשפעה שלכם כדי לעזור להפסיק את האלימות הזו. היא חייבת להיפסק לאלתר. יש לנו גם דברים אחרים שנדון בהם אבל זה הדבר הראשון ואני מקווה שגם נצליח".