סערת הרג הצעיר האתיופי: "אפילו למחבלים יש הוראות פתיחה באש"

מ"מ המפכ"ל הגיע למקום ההפגנות של הקהילה האתיופית בקריות, והתייחס לפרשת הרג סלומון טקה, שנורה למוות בידי שוטר: "פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות". ח"כ לשעבר נגוסה: "המשטרה לא לומדת לקח"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/07/19 17:18 כח בסיון התשעט

סערת הרג הצעיר האתיופי: "אפילו למחבלים יש הוראות פתיחה באש"
הפגנת יוצאי אתיופיה, היום בקריות, צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

היום (ב') אחר הצהריים הגיע מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, למחוז חוף, שם נפגש עם סגל הפיקוד של המחוז על מנת לעמוד מקרוב אודות האירוע אמש בקריית חיים, בו נורה למוות סלומון טקה, בן לעדה האתיופית, בידי שוטר, בעת קטטה שהתחוללה במקום.

באזור הקריות מתקיימת אחר הצהריים הפגנה של יוצאי אתיופיה, במסגרתה המפגינים חסמו את ציר 22, עוקף קריות, ושורפים צמיגים. רק לאחר כשלוש שעות ופקקי ענק באזור נפתח הציר לתנועה.

מ״מ המפכ״ל אמר: "משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטראגי. מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה כבר אמש חקירת מח״ש".

עוד הוסיף ניצב כהן: "המשטרה היא חלק מהחברה הישראלית על כל גווניה. אנו נמצאים בקשר רצוף עם גורמי הקהילה גם ברגעים קשים אלו ונעשה כל מאמץ להמשך הדרך המשותפת. 
הקשר שמשטרת ישראל בונה ומטפחת בשנים האחרונות עם קהילת יוצאי אתיופיה במגוון צעדים ותהליכים המתבצעים בתוך הארגון ומחוצה לו, הוא משמעותי, חשוב וחיוני לכל הצדדים ועלינו לשמר את ההישגים המשמעותיים שהושגו. אני קורא לאיפוק ולאחריות ואף להימנע משיח מתלהם. יש לאפשר לגוף החוקר (מח״ש) למצות את החקירה עד תום". 

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהןצילום: פלאש 90

"בנימה אישית אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו". סיים מ"מ המפכ"ל.

ח"כ לשעבר אברהם נגוסה אמר ל'כאן' בתגובה לאירוע: "אני מצטער שמשטרת ישראל לא לומדת לקח. זאת בושה למדינת ישראל ששוטר יורה באזרח ורוצח בדם קר. הוא רצח אותו בדם קר. הילד הזה היה מלח הארץ. בסביבה שלו עם חברים - איזה סכנה יש?"

עוד הוסיף נגוסה: "השוטרים לוקחים את החוק בידיים. תפקידם לקחת אזרח שלא מתנהג כראוי למשפט. העדים שהיו בסביבה מספרים שלא היה סכנה לשוטר. אפילו למחבלים יש נוהל פתיחה באש".

חבריו של טקה טוענים כי הוא נורה על ידי שוטר שרדף אחריו. במשטרה טענו הבוקר כי השוטר לא היה בתפקיד, ושהה עם אשתו וילדיו בגן שעשועים כשהבחין בקטטה ברחוב בין כמה צעירים. לפי המשטרה, הקצין ניסה להפריד בין הצדדים. לאחר שהזדהה כשוטר החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. הוא חש בסכנת חיים וירה. לפי המשטרה, השוטר נחבל בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים. חוקרי מח"ש הגיעו לזירה, אספו ממצאים והחליטו הלילה לעצור את השוטר.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן