בכירים בקואליציה: "בן גביר מורתע" | סביבת השר: "מי שמורתע זה הצד השני"

מבצע "מגן וחץ" הסתיים, תקציב המדינה לשנים 2023-2024 עבר ונראה כי בקרוב לא צפויים עימותים פנימיים נוספים בתוך הממשלה | בכירים בקואליציה: "בשבועות האחרונים בן גביר חטף ביקורת קשה על הצעדים שלו נגד הקואליציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/23 08:58 ח בסיון התשפג

בכירים בקואליציה: "בן גביר מורתע" | סביבת השר: "מי שמורתע זה הצד השני"
בן גביר עם נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועות האחרונים, עוד לפני מבצע "מגן וחץ" נגד ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, מתיחות רבה נרשמה בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לבין הגורמים המתונים יותר בממשלה. המבצע הסתיים, תקציב המדינה לשנים 2023-2024 עבר ונראה כי בקרוב לא צפויים עימותים פנימיים נוספים. 

"בכל פעם שהשתמשנו בכוח קיבלנו את מה שרצינו"

בכירים בקואליציה מסרו ל"ישראל היום" כי בקרוב צפוי שקט מסביבת השר לביטחון לאומי. "היחיד שהיה לו פוטנציאל לזעזע את הממשלה זה בן גביר", אמרו הבכירים, "בשבועות האחרונים הוא חטף ביקורת קשה על הצעדים שלו נגד הקואליציה. כל עניין הברוגז והחרם במליאת הכנסת גרר ביקורת ציבורית נגדו בימין. אפשר לומר עכשיו שבן גביר מורתע". לדבריהם, "העסק מתפרק לו מבפנים, המריבות עם אלמוג כהן יצאו החוצה, ויש עוד שני חברים לפחות במפלגה שיש להם בטן מלאה על בן גביר סביב התקציב".

כהן ובן גביר, הביע ביקורת והודח

אלמוג כהן והשר בן גביר | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסביבתו של בן גביר נמסר בתגובה: "בכל פעם שהשתמשנו בכוח קיבלנו את מה שרצינו. איימנו על הרפורמה המשפטית וקיבלנו את המשמר הלאומי, איימנו על עזה וקיבלנו סיכולים  ממוקדים, איימנו על התקציב וקיבלנו עוד 250 מיליון שקלים. היינו מעדיפים לעבוד מסודר, בשקט ובלי איומים, אבל נראה שרק כך הם מבינים ורק כך אפשר לעבוד. מי שמורתע זה לא בן גביר, אלא יותר הצד השני".