"אמרת שיצחקו עליך": הסיבה שאלמוג כהן סירב לתפקיד סגן השרה

בן גביר הדיח אמש את כהן מחברותו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וקבוצת הוואטסאפ הפנימית של המפלגה רותחת | כהן כתב לראש המטה של בן גביר: "אם אתה חושב שנפלת על אחד שיהיה כמו הכלב על הדשבורד אתה טועה". חברי הקבוצה תקפו את כהן בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 22:57 ד בסיון התשפג

"אמרת שיצחקו עליך": הסיבה שאלמוג כהן סירב לתפקיד סגן השרה
אלמוג כהן | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבלגן בעוצמה יהודית ממשיך לחגוג. יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר, הודיע אמש לחבר מפלגתו חבר הכנסת אלמוג כהן, כי הוא מודח מחברותו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ההדחה הובילה לקרב ציוצים בטוויטר בין כהן לראש המטה של בן גביר, חנמאל דורפמן, והערב (ד') נראה כי המפלגה רותחת.

"אתה מדבר כמו בריון"

במהדורה המרכזית של "חדשות 12" פורסם כי קבוצת הוואטסאפ הפנימית של עוצמה יהודית סערה לאחר שכהן זעם על הדחתו, שגרמה להתכתבות קשה בינו לבין חבריו. "אם אתה חושב שנפלת על אחד שיהיה כמו הכלב על הדשבורד אתה מבין שאתה טועה", כתב כהן לדורפמן, שהשיב: "אתה מדבר כמו בריון, נגד מי שנתן לך הזדמנות חדפעמית שלצערי לא היה אפשר לתת ל-99% מהאנשים פה, שחלקם עבד פי 5 ממך לאורך שנים".

חנמאל דורפמן ובן גביר, מגיב לכהן

חנמאל דורפמן ואיתמר בן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מי שהתמודד בעבר לכנסת מטעם עוצמה יהודית, בנצי גופשטיין, הגיב לכהן ופרגן לבן גביר: "לא משילות ולא בבל"ת. מה חשבת שמה שהרוס כל כך הרבה שנים ייפתר היום? בזכות עוצמה יהיה משמר לאומי, תקציב למשטרה למלחמה בפשע, יותר נשק ברחובות. התחילו להגיב בעזה. אף אחד לא הכיר אותך כמעט לפני איתמר. הוא העלה אותך לגדולה - ואתה יורק לו בפנים".

"כולם כלים במשחק שלך"

דורפמן כתב בהמשך: "הבאנו את אלמוג כדי שידאג לתושבי הנגב, לא כדי שידאג לעצמו. מי שהלך להצטלם עם סמוטריץ' בזמן שאנחנו מנהלים מולו מו"מ להגדיל תקציב לנגב, ואומר שסמוטריץ' דווקא נתן תקציב יפה לנגב - לא עושה את זה בשביל תושבי הנגב".

סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' אחרי העברת תקציב המדינה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כהן ענה לדורפמן: "לו היית עסוק בעשייה 2% מהזמן שבו אתה עסוק בלתדרך, מצבנו היה הרבה יותר טוב. אתה יודע מהי כפיות טובה? לשים פס על ההבטחות שחילקת לאנשים, והתקווה שנטעת בליבם ולהיות פתאום מורם מעם. לא עונה, לא מייחס, כולם כלים במשחק שלך". 

"אמרת שיצחקו עליך"

על פי הדיווח, במפלגה זעמו על חבר הכנסת כהן שסירב להתמנות לסגן שר, להתפטר בנורבגי ולפנות מקום לצחי אליהו, הבא ברשימת עוצמה יהודית. בשיחות הפנימיות, כתב דורפמן: "אתה היית אמור להיות סגן שר וממונה על התוכנית, אבל לא הסכמת כי זה סגן שר של ניר ברקת וזה משרד הכלכלה". דורפמן אף ציטט לכאורה משפטים של כהן מן העבר: "'אני? מה פתאום כלכלה? יצחקו עליי שאני לא מבין כלכלה'. זה מה שמעניין אותך, ולא תושבי באר שבע".

כהן, כך לדבריו של דורפמן, סירב גם לכהן כסגן שר של עידית סילמן: "אחר כך הצעתי לך להיות סגן שר שלה אבל שוב לא הסכמת, כי אמרת שיצחקו עליך שאתה סגן במשרד להגנת הסביבה, שאתה 'סגן שר של אישה'".

הכנסת היום

כהן סרב לתפקיד סגן השרה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלמוג כהן: "אף אחד לא יטיף לי מהם צרכיהם של תושבי הנגב"

תגובת אלמוג כהן כפי שנמסרה לעמית סגל: אלמוג כהן: "צר לי ובעיקר לאזרחי ישראל ששוב המשרד לביטחון לאומי ועוזרו של השר עסוקים ברכילות זולה, תדרוכים, חרמות בקואליציה, הקלטות בכירים, והדלפות לתקשורת. לו רק היו מקדישים את אותו הזמן לעצירת גל הטרור-הפלילי והרציחות בחברה הערבית, הפרוטקשן בדרום וקרטלי הפשיעה שרומסים את אזרחי המדינה, היו נחסכים חיים של עשרות חפים מפשע. אף אחד לא יטיף לי מהם צרכיהם של תושבי הנגב שמשוועים לביטחון אישי".