"לא נכנעים לטרור": 30 אלף בני אדם משתתפים בצעדת אביתר

בצל המתיחות הביטחונית, 30 אלף בני אדם משתתפים בצעדה מצומת תפוח לעבר אביתר שבשומרון | בין המשתתפים: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 13:03 יט בניסן התשפג | עודכן בתאריך 10/04/23 14:34

"לא נכנעים לטרור": 30 אלף בני אדם משתתפים בצעדת אביתר
צילום: Sraya Diamant/Flash90

בצל המתיחות הביטחונית, א30 אלף בני אדם משתתפים היום (ב') בצעדה מצומת תפוח לעבר היישוב אביתר שבשומרון. לצעדה הגיעו שמונה שרים ו-20 חברי כנסת, ביניהם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, השר לענייני מורשת, עמיחי אליהו, השר לשירותי דת וממלא מקום שר הפנים, השר מיכאל מלכיאלי, שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף והשרה במשרד ראש הממשלה מאי גולן.

בתוך כך, המשטרה הודיעה הבוקר כי בעקבות הצעדה, כביש 505 חסום לתנועת כלי רכב בין צומת תפוח לצומת אלון עד 18:00 והציבור מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות, בין היתר בכביש הכרמים המחבר בין צומת גדעון לכביש 60. לתושבי מגדלים תתאפשר יציאה רק לכיוון צומת אלון וחזרה ממנו. ההגעה לצעדה תתבצע בשאטלים ייעודים שהוקצו על ידי מארגני האירוע. לבאים בכלי רכב פרטיים תתאפשר חניה על בסיס מקום פנוי סמוך לישוב תפוח.

צילום: Sraya Diamant/Flash90

בן גביר: "אנחנו לא נכנעים לטרור לא באביתר ולא בתל אביב"

כאמור, אחד המשתתפים בצעדה הוא השר לביטחון לאומי בן גביר שהתייחס למתיחות הביטחונית. "אנחנו לא נכנעים לטרור לא באביתר ולא בתל אביב. מי שנכנע לטרור ייכנע בכל מקום אבל אנחנו כאן כדי לומר עם ישראל חזק", אמר השר לביטחון לאומי.

צילום: Sraya Diamant/Flash90

בן גביר התייחס להחלטה לתגבר את כוחות הביטחון בתל אביב ואמר כי זוהי הוכחה לכך שצריך להקים משמר לאומי. "אני רואה את התמונות בתל אביב שאנחנו צריכים לשלוח חיילים ודווקא עכשיו מבינים כולם למה אני מתעקש על משמר לאומי כדי להגן על תושבי ישראל".

צילום: Sraya Diamant/Flash90

יוסי דגן: "שלחנו אתכם למשול ואנחנו מצפים שתמשלו כממשלת ימין"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע לצעדה והעביר מסר לממשלה הנוכחית. "הגענו, עמך בית ישראל, מכל רחבי הארץ  כדי לומר לממשלה בצורה ברורה: אנחנו שלחנו אתכם למשול ואנחנו מצפים שתמשלו כממשלת ימין. תגובתנו לגל הטרור ברורה, בניית ארץ ישראל והקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון, בגליל ובנגב. תגובתנו לגל הטרור היא מעשה ציוני בתגובה לרצח של אביתר בורובסקי, של יהודה גואטה, של נרצחי גל הטרור, אנחנו דורשים מכאן מחברינו בממשלה לתת אישור לבנות ישוב קבע באביתר בלב השומרון".

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו, עם ישראל כולו, לעולם לא נתייאש מלבנות את ארץ ישראל שלנו. הגעת עשרות האלפים לכאן, מראה לנו, מראה לראש הממשלה היקר שלנו, ולכל הממשלה היקרה שלנו שהעם יתן לכם את הגב בבניין ארץ ישראל. להרים את רוח עם ישראל אל מול אויבנו. אנחנו צועדים לאביתר בשביל שהוא יהיה ישוב מן המניין בשומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן