אחרי הפגישה עם נתניהו: רשימת הדרישות החדשה של יו"ר האופוזיציה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שנפגש מוקדם יותר עם ראש הממשלה, מסר הצהרה לתקשורת בה פירט את דרישותיו מנתניהו: החזרת השר גלנט, הפקעת סמכויות מבן גביר, ביטול תפקיד השר במשרד הביטחון של סמוטריץ' וגיבוי למפכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 18:27 יח בניסן התשפג

אחרי הפגישה עם נתניהו: רשימת הדרישות החדשה של יו"ר האופוזיציה
לפיד תוקף את נתניהו, צילום: Erik Marmor/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, נפגש מוקדם יותר היום (א') עם ראש הממשלה נתניהו, ומיד לאחר מכן מסר הצהרה לתקשורת, בה פירט את רשימת הדרישות שלו מנתניהו. לפיד שב והדגיש את המחוייבות של האופוזיציה לתמיכה במהלכי הממשלה בכל הקשור לגל הטרור אך פירט רשימת דרישות שעלולה לזעזע את הקואליציה. 

הסרת פיטוריו של השר גלנט

בין הדרישות של ראש הממשלה לשעבר, החזרת שר הבטחון המודח גלנט לתפקידו באופן רשמי, הקמת פורום בטחוני מצומצם שיטפל בבעיות הבטחון שצצו בגל הטרור הנוכחי, הפקעת סמכויות השר לבטחון לאומי בכל הקשור להר הבית וכן ביטול תפקידו של סמוטריץ' כשר במשרד הבטחון. 

לפיד הוסיף כי נתניהו צריך לתת גיבוי למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי  ולפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. 

נתניהו וגלנט, משקמים את היחסים?

נתניהו וגלנט, משקמים את היחסים? צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

דבריו המלאים של יו"ר הואפוזיציה יאיר לפיד "אני חוזר עכשיו מהתדרוך בטחוני אצל ראש הממשלה. אמרתי לנתניהו שהאופוזיציה תתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הבטחון ימליצו עליה מול גל הטרור, ומול אוייבינו בכל הזירות.

הפקעת הסמכויות של בן גביר וסמוטריץ'

"הגעתי לתדריך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג. אמרתי לנתניהו שמדינת ישראל צריכה שר בטחון במשרה מלאה. הוא צריך להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של גלנט, להודות בכך שאי אפשר לסמוך על הקבינט שלו, ולהקים פורום בטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב.

בן גביר וסמוטריץ

הפקעת הסמכויות של בן גביר וסמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הוא צריך להפקיע מידיו של בן גביר את כל הסמכויות הנוגעות להר הבית. הר הבית בתקופת הרמדאן הוא המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא יכול שינהל אותו ליצן טיקטוק שאיבד את אמון המשטרה והכוחות בשטח.

גיבוי מלא למפכ"ל ופיקוח באופן אישי על הנעשה בהר

"במקביל, נתניהו צריך לבטל את המצב הבלתי סביר שבו יש שני שרים במשרד הבטחון. לא יכול להיות שהפלג המשיחי של המתנחלים הקיצונים ביותר קנה לו אחיזה במשרד הבטחון בתקופה כל כך מתוחה.   
"נתניהו צריך לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי ומלא, לפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. לפעול לפי המלצת גורמי הבטחון לגבי עליית יהודים להר בימים הקרובים. להקים מחדש את מערך ההסברה האחוד שאנחנו הקמנו והם משום מה ביטלו.

המפכ"ל ה קובי שבתאי

גיבוי מלא למפכ"ל ה קובי שבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מה שאוייבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה. קבינט שאיש לא סומך עליו. שר בטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת. שר בטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל. שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים.
 
"האיום המרכזי על ישראל היה ונשאר איראן, אבל כך אי אפשר לטפל באיום האיראני. אנחנו מאבדים את התמיכה האמריקאית והמעטפת הבינלאומית, אנחנו מאבדים את ההרתעה. ישראל הפכה למדינה לא מנוהלת".