ראשי רשויות ביו"ש בפגישה עם סמוטריץ': אל תפקיר את הביטחון שלנו

14 ראשי ערים ומועצות מיהודה שומרון ובקעת הירדן הגיעו אמש למשרד האוצר לפגישה עם השר בצלאל סמוטריץ'. הם דרשו לפעול בני מישורים - נגד הרשות הפלשתינית וחיזוק ההתיישבות: "התושבים מוכנים לספוג כדי לראות בניצחון של ישראל נגד אויביה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/04/23 12:02 יח בניסן התשפג

ראשי רשויות ביו"ש בפגישה עם סמוטריץ': אל תפקיר את הביטחון שלנו
הפגישה אמש | , צילום: ללא

בצאת השבת כינס שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', את ראשי הרשויות של יהודה ושומרון להתייעצות דחופה עקב המצב הביטחוני ביהודה ושומרון. הפגישה התקיימה במשרד האוצר בירושלים והשתתפו בה 14 ראשי ערים ומועצות מיהודה שומרון ובקעת הירדן. 

ראשי ההתיישבות העלו דרישות נחרצות הכוללות - הקמת מחסומים במרחב יש"ע, מבצע מיידי לאיסוף כלי הנשק ונקיטת צעדים שיפגעו במנגנונים הכלכליים של ארגוני הטרור. מנגד דרשו פעולות מיידיות לחיזוק ההתיישבות כמו השקעה בתשתיות, תחבורה, הרחבת המעברים ובנייה בכל מרחבי ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן.

הדרישה: תכנית פעולה בשני מישורים

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן אמר בתום הדיון: "האמירה שלנו חדה וברורה - לא נאפשר להפקיר את ביטחונם של חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון לתפיסות אוסלו שמזמן עברו מהעולם. הערים והכפרים של ערביי יהודה ושומרון הפכו לבסיס האם לפעולות התקפיות של האויב כנגד אזרחי ישראל בכל מקום במדינה כשתושבי יהודה ושומרון נמצאים בחזית".

שלמה נאמן

שלמה נאמן | צילום: דוברות מועצת גוש עציון

המשתתפים דרשו תכנית פעולה בשני מישורים: "פעולות נחושות כנגד האויב הכוללות גם ענישה קולקטיבית ופגיעה ברשות הפלשתינית שמייצרת טרור, מממנת טרור ומחנכת לטרור מחד אל מול צעדים בוניי התיישבות ללא כל היסוס או גמגום. זו העת להעביר החלטת ממשלה לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון שתכלול צעדים ממשיים ומיידיים. ההיסטוריה של מדינתו מוכיחה כי התשובה הציונית ההולמת ביותר היא פעולה ביד קשה כנגד האויב והמשך הבנייה והתפתחות של היישוב היהודי".

"התושבים הגיבורים שלנו מוכנים לספוג כדי לראות בניצחון"

ראשי הרשויות הודו לשר סמוטריץ על ההתייצבות לשיח ועל האוזן הקשבת. "השר קיבל והסכים עם דרישותינו והתחייב לפעול מול ראש הממשלה והקבינט המדיני ביטחוני למימוש דרישות אלו. אמרנו לו בצורה חד משמעית - אתם הנהגת המדינה, אנו סומכים עליכם וניתן גיבוי מלא לכל פעולה נחושה. התושבים הגיבורים שלנו מוכנים לספוג כדי לראות בניצחון של מדינת ישראל נגד אויביה, אך לא יסכימו לשמש מטרות נעות במסגרת מאבקי ירושה ברשות הפלשתינית".