שעות לאחר הפיגוע בת"א: כוחות הביטחון עצרו את אביו של המחבל

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו את אביו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף ומיפו את ביתו לקראת הריסה | מצבם של שני פצועים ממשיך להיות קשה מאוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/23 07:19 יז באדר התשפג

שעות לאחר הפיגוע בת"א: כוחות הביטחון עצרו את אביו של המחבל
צילום: Avshalom SaassoniFlash90

שלושה בני אדם נפצעו באורח אנוש, קשה ובינוני בפיגוע ירי שאירע אמש (ה') ברחוב דיזינגוף פינת בן יהודה בתל אביב. צוותי מד"א שהגיעו לזירה טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים איכילוב. המחבל, מעתז חוואג'ה בן 23 מנעלין איש חמאס שריצה עונש מאסר בישראל פעמיים, חוסל על ידי לוחם ימ"מ בחופשה.

בתוך כך, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במהלך הלילה בכפר נעלין ועצרו את אביו של המחבל, סאלח חוואג'ה. בנוסף דווח כי חילופי אש התפתחו במהלך הפעילות, וכי שני פלשתינים נפצעו מירי. במהלך הפעילות מפו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל לקראת הריסתו הצפויה.

צילום: דובר צה"ל

ממשיך להיות קשה מאוד מצבם של שני הפצועים

בתוך כך, מבית החולים איכילוב נמסר כי מצבם של שני הפצועים בפיגוע ממשיך להיות קשה. "ממשיך להיות קשה מאוד מצבם של שני הפצועים מהפיגוע אמש. הראשון מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא בסכנת חיים, והשני ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. שניהם מורדמים ומונשמים. הפצוע השלישי במצב קל עד בינוני ומאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית".

צילום: דוברות מד"א

נתניהו: "שולח איחולי החלמה לפצועים בפיגוע הטרור הקשה בתל אביב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לירי ברחוב דיזנגוף במהלך ביקורו ברומא. "היה פיגוע טרור קשה מאוד בתל אביב. אני שולח איחולי החלמה לפצועים". אנחנו מחזקים את פעילות כוחות הביטחון נגד הטרוריסטים. אני בטוח שהדברים האלה לא ירפו כהוא זה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות את ארצנו, לנטוע שורשים עמוקים במולדתנו ולהבטיח את עתידנו המשותף", אמר נתניהו.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב ואמר כי מדובר בפיגוע קשה. "אני מתפלל לרפואתם של הפצועים ומאחל להם בשם כל עם ישראל רפואה שלימה. מברך את לוחם הימ"מ של משמר הגבול, שבפעולה אמיצה חיסל את המחבל הנתעב והציל את חייהם של רבים".