עימותים בין יהודים לערבים בחווארה | נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"

עשרות תושבי האזור מפגינים בחווארה בעקבות הפיגוע בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד | נתניהו: "תנו לצה"ל להשלים את המרדף - וביחד ננצח את הטרור", סמוטריץ': "אסור לייצר אנרכיה מסוכנת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 20:57 ה באדר התשפג

עימותים בין יהודים לערבים בחווארה | נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"
צילום: חופשי

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. 

בתוך כך, עשרות תושבי האזור מפגינים בחווארה ודורשים מהממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור. במהלך ההפגנות, שני מפגינים נפצעו באורח קל בצומת יצהר הגדולה, ככל הנראה מגז מדמיע או מאבנים שהושלכו לעברם. כוחות מג"ב הגיעו למקום והחלו לפזר את המפגינים. בנוסף, משרד הבריאות הפלשתיני מעדכן כי גבר כבן 37 נהרג בעקבות העימותים.

צילום: חופשי

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע  לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני במקום. הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוסף לסיכול פיגועים ומנגד למניעת הפרות סדר, לצד חיזוק והגברת המאמצים ללכידת המחבלים.

צילום: דובר צה"ל

נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"

בעקבות העימותים בחווארה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרסם סרטון בו הוא שלח תחנומים למשפחת יניב וקרא לאזרחים לא לקחת את החוק לידיים. "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון.

עוד הוסיף ואמר כי "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים - וביחד ננצח את הטרור".

צילום: דובר צה"ל

סמוטריץ': "אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת"

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לעימותים בחווארה ואמר כי "נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע - אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה"ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא למפגינים להפסיק את העימותים בחווארה. "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם.  תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

https://twitter.com/bezalelsm