חבר הכנסת הסרוג מבקר: "אוואטר זה סרט שמאלני בטירוף"

שמחה רוטמן התארח בתוכניתו של שאול אמסטרדמסקי על מנת לדון במשנתו הכלכלית, אבל תחילת השיחה שלהם עסקה בביקורת קולנוע לא שגרתית | ומה דינו של שר הטבעות?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/01/23 22:47 יז בטבת התשפג

חבר הכנסת הסרוג מבקר: "אוואטר זה סרט שמאלני בטירוף"
שמחה רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ביקורת קולנוע קצת שונה: בתאגיד השידור השיקו את ה-"המנגנון", הצפת חדש שהוא פודקאסט מצולם מבית "כאן חדשות", במסגרתה מראיין העיתונאי שאול אמסטרדמסקי פוליטיקאים למעין פודקאסט מצולם. בפרק הראשון התארח חבר הכנסת שמחה אוטמן, יו"ר וועדת חוקה על מנת לדבר על הרפורמות במערכת המשפט וגישתו הכלכלית. אבל עוד לפני שכל זה התחיל, הביע רוטמן את משנתו על סרט הקולנוע שובר הקופות, אוואטר.

הכל החל כשאמסטרדמסקי אמר לפני תחילת הפרק: "אני רוצה לראות את אוואטר 2 עכשיו", התשובה של רוטמן היממה אותו כשאמר: "כן גם אני. למרות שזה סרט שמאלני בטירוף". לתהייתו של אמסטרדמסקי החל רוטמן להסביר את טענתו: " הרי בספר יש מסר, מה המסר של אוואטר? יש מסר אנטי קולוניאליסטי?" שאל את המגיש ואז ענה.

אוואטר, סרט שמאלני

אוואטר, סרט שמאלני צילום: shutterstock

מה דינו של שר הטבעות?

"אתה מסתכל על אירוע ואתה אומר מי הטוב ומי הרע. ה-"פרא האציל" שזה תפיסת רוסו (הסופר האמריקאי), תפיסה שמאלנית. יש את הפרא האציל אל מול התעשייה שמחריבה את העולם. הדת הירוקה הכל שם וזה לא בסאבטקסט, באוואטר זה לא בסאבטקסט".

רוטמן התוודה: "ואני נהנה מזה למרות שזה סרט שאלני". הוא לא עצר באוואטר וסיפק גם דוגמא הפוכה: "אגב למשל, שר הטבעות זה סרט ימני זה עלילה ימנית, מאוד שמרנית יש טוב ברור ויש רע ברור. הטוב והרע הם כמעט אפשר לומר בעצמות של הדמויות". בשלב זה אומר המגיש שאול אמסטרדמסקי: "תזכיר לי לא ללכת איתך לסרטים".

שאול אמסטרדמסקי

שאול אמסטרדמסקי צילום: תאגיד השידור הציבורי

מה יהיה בעוד 4 שנים?

והייתה גם שיחה רצינית, "איך נראית מדינת ישראל בעוד 4 שנים אחרי שתעביר את כל הרפורמות שאתה רוצה להעביר?" שאל המגיש. רוטמן ענה: "מבחינה חוקתית די דמה לאיך שזה היה נראה בשנות ה-80 וה-90. בבית משפט שהוא נהנה מאמון הציבור שהשופטים שלו מקדמים זכויות אזרח, זכויות פרט ולא אג'נדה פוליטית".

שמחה רוטמן

שמחה רוטמן צילום: דוברות הכנסת

"אני לא חושב שתהיה מדינה שחלקים מסויימים במדינה יגידו 'פה אני לא רוצה לחיות'" הוסיף רוטמן: "אני חושב שבית המשפט העליון בין בשבתו כבג"צ אני חושב שהיום הם נורא חלשים כי הציבור לא מאמין בהם. יש שני שרים שיש להם עבירות פליליות בעברם וראש ממשלה שבחקירות. פעם היינו חושבים שדבר כזה לא יכול להיות. יש כאלה שאומרים 'תראו לאן הציבור הישראלי הלך', אני לא אומר את זה אני חושב שהציבור הישראלי במקום מצויין. אני שואל את עצמי לאן מערכת המשפט הישראלי הלכה שהרשאה שלה לא שווה כלום בעיני ציבורים גדולים במדינת ישראל, כי הם חושבים שהם עושים שיקולים פוליטיים בהרשעה".