"נחוש לקדם את הרפורמה - שום איום לא ירתיע אותי"

ועדת החוקה של הכנסת בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן התכנסה הבוקר לדיון הראשון על הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין | "אין מקום לאמירות מתלהמות, לנשיאת סמלים נאציים ולאלימות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/01/23 11:39 יח בטבת התשפג

"נחוש לקדם את הרפורמה - שום איום לא ירתיע אותי"
יריב לוין, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הגיע הבוקר לדיון הראשון על הרפורמה הדרמטית במערכת המשפט אותה הוא מקדם, לוין הודה ליו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן ואמר: "אני נחוש לקדם את הרפורמה שהצעתי, שום איום לא ירתיע אותי".

https://twitter.com/KnessetT/status/1613098392871116800?s=20&t=HQHuHcO6W7Ilu39nq9-XDQ

שר המשפטים יריב לוין אמר בדיון: "אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה על היוזמה החשובה לקיים את הדיון הזה כאן בבית המחוקקים כפתיח לדיונים המקיפים לרפורמות הדרושות. הצגתי את השלב הראשון של הרפורמה שחיונית  לדמוקרטיה, לתיקון מערכת המשפט ולהשבת אמון הציבור. אני רואה בצער גדול את הדברים המתלהמים שנאמרים על ידי מספר מנהיגי ציבור וראשי מערכת המשפט בנושא הרפורמה, בין מצד זה ובין מצד אחר. אין מקום לאמירות מתלהמות, לנשיאת סמלים נאציים ולאלימות כלשהי לרבות מילולית. אני משוכנע שיתקיימו בוועדה דיונים מקיפים בהם תשמענה כל הדעות. 



"אני קורא לכל חברי הכנסת לקחת חלק בדיונים ולהשמיע את דעתם אך לא פחות – גם לשמוע. אני נחוש לקדם את הרפורמה שהצעתי, שום איום לא ירתיע אותי. אני בטוח שתהיינה גם הערות חשובות שתתקבלנה ותשפרנה את הדברים. אני נרגש לראות את התמיכה הציבורית האדירה ברפורמה, כמו גם את הקולות ההולכים ומתעצמים של משפטנים שמגבים את המהלך. הגיע הזמן להשיב את הדמוקרטיה ולתת משמעות להצבעת הבוחר בבחירות. אין אנשים נעלים ואין נחותים, כולנו אזרחים שווים ולכולנו זכות שווה לקחת חלק בהחלטות הקובעות את חיינו".