גנץ יגיע להפגנה: "הכוונות של הקואליציה ונתניהו - לבצע הפיכה משטרית"

יו"ר המחנה הממלכתי מתכוון להגיע להפגנה שתיערך בתל אביב במוצאי השבת, נגד הרפורמה במערכת המשפט, ואומר: "הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת - אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/01/23 17:21 יט בטבת התשפג

גנץ יגיע להפגנה: "הכוונות של הקואליציה ונתניהו - לבצע הפיכה משטרית"
גנץ | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במוצאי השבת הקרובה צפויות להתקיים הפגנות ומחאות בתל אביב ובירושלים נגד מהלכיו של שר המשפטים, יריב לוין. במשטרה אמרו מוקדם יותר היום (ה') כי מתמונת המודיעין עולה חשש להפרות סדר. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתכוון להגיע להפגנה בתל אביב, וקרא למפגינים לשמור על החוק.  

"פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של מגילת העצמאות"

"במוצאי שבת אגיע להפגנה החשובה בהבימה", הודיע שר הביטחון לשעבר בחשבון הטוויטר שלו. "הכוונות של הקואליציה ונתניהו לבצע הפיכה משטרית, באופן מהיר ובהול, תוך פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של מגילת העצמאות וסירוב להידברות למען הסכמות רחבות - מסוכנת למדינת ישראל".

גנץ כתב כי "הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת - אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו. אני קורא לכם להגיע במוצ״ש לרחבת הבימה עם דגלי ישראל, לנהוג לפי חוק, ללא שלטים מסיתים, ולא להיגרר לפרובוקציות שרק יפגעו במאבק. זהו לא מרי אזרחי - זו חובה אזרחית.

התנועה לאיכות השלטון וארגוני המחאה ברכו את החלטתו של גנץ להשתתף בהפגנה: "אנו קוראים לכל ראשי סיעות הבית, משמאל ומימין, החרדים לעתידה וגורלה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, להצטרף למפגן הכוח הציבורי בכיכר הבימה במוצאי שבת".

"זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו"

הערכת המצב השבועית של המשטרה נערכה מוקדם יותר היום בעיר באר שבע עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. פורום משתתפי הערכת המצב דן, בין היתר, בנושא המחאה הצפויה במוצאי שבת הקרובה בתל אביב ובירושלים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה תבטיח קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר. על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק". 

בתוך כך, המשטרה השלימה את היערכותה המבצעית. כוחות המשטרה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על ביטחון הציבור והסדר הציבורי. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים. "משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק", נמסר.