"מעוניין במדיניות שיוונית": הדרישה של בן גביר מהמשטרה

השר לביטחון לאומי דרש אכיפה שיוויונית בהפגנות: "אם אתם מפעילים מכת"זיות בירושלים, אני מצפה שתעשו את זה גם בתל אביב"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/01/23 23:00 טז בטבת התשפג

"מעוניין במדיניות שיוונית": הדרישה של בן גביר מהמשטרה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, נפגש היום (ב') לפגישת עבודה עם הסגל הפיקוד הבכיר במטה הארצי של המשטרה. לנוכח ההפגנות נגד הממשלה, בן גביר דרש מהסגל כי הוא "מעוניין במדיניות שיווניות. אם אתם מפעילים מכת"זיות בירושלים, אני מצפה שתעשו את זה גם בתל אביב".  במשטרה טענו כי יש מדיניות אחידה אך היא תלויה במפגינים. 

עוד פורסם כי השר לביטחון לאומי צפוי להוציא שתי הנחיות חדשות: לעצור מפגינים שיחסמו כבישים ואף לעצור מפגינים שיניפו שלטי הסתה בהפגנות. עוד הנחייה שהוא צפוי להוציא היא שיהיה מותר לכוחות להפעיל כוח בזמן חגיגות של שחרורי מחבלים.

בן גביר והמפכ"ל

בן גביר והמפכ"ל צילום: ללא

"לא יכול להיות שבמדינת ישראל שלנו יהיו דברי שבח למחבלים"

בפתח ישיבת סיעת "עוצמה יהודית", התייחס בן גביר לפגישה במטה הארצי. "הבוקר קיימתי ישיבה ראשונה עם סגל הפיקוד של המשטרה, פגישה טובה, אנשים רציניים ברוך השם וכוח אדם מאוד מאוד איכותי ומוסר נפש למען מדינת ישראל. אמרתי להם שאנחנו ניתן להם את הגיבוי, גם בחקיקה, גם בתקציבים, אבל בד בבד אמרתי, שעם הסמכות באה אחריות. לדעתי האירוע שהתרחש סביב שחרורו של המחבל כרים יונס, זה אירוע שהוא תקלה של המשטרה שאסור לה לחזור על עצמה".

צילום: Jamal Awad/FLASH90

עוד הוסיף ואמר כי "לא יכול להיות שפורעי חוק יסיתו נגד מדינת ישראל, לא יכול להיות שבמדינת ישראל שלנו יהיו דברי שבח למחבלים, לטרוריסטים, מיצג שהידים שעשו במקום הזה, וזה לא סוד שאני נתתי הנחיות למשטרה להתערב, לפעול, לעצור, להפסיק ושבוע הבא אמור להשתחרר מחבל נוסף ואני מקווה שהתקלה הזו לא תחזור על עצמה. זו המדיניות שאני מוביל כשר, לחתור למגע, מול המחבלים, מול האויבים, מול פורעי החוק".

"חופש הביטוי זו לא מילת קסם שפותחת כל שער"

בן גביר התייחס בנאומו להפגנות נגד הממשלה שהתקיימו במוצאי השבת. "אם כבר מדברים על פורעי חוק, אני אתייחס בעוד משפט אחד למה שראינו בתל אביב, בהפגנה. אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל גם ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה, הסתה נגד השר יריב לוין, חסימת כבישים. אני אמרתי לסגל הפיקוד של המשטרה, אני בעד הפגנות, אבל מי שחוסם כביש ומי שמתפרע, צריך להעצר ודין הפגנה בתל אביב כדין הפגנה בירושלים, דין הפגנה של השמאל כדין הפגנה של הימין".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בסיום דבריו אמר כי "אלה הדרישות שלי ממשטרת ישראל, לפעול בנושא ההפגנות בצורה שוויונית. חופש ביטוי כן, שלטים כן, אבל חופש הביטוי זה לא חופש השיסוי. חופש הביטוי זו לא מילת קסם שפותחת כל שער ולכן הדרישה שלי מהמשטרה גם בנושא הזה, זה להתייחס בצורה שוויונית להפגנות. יש עוד הרבה דברים, יש עוד הרבה דרישות והן יפורסמו בהמשך.