המשטרה מתכוננת להפגנות הקרובות: לא יתאפשר שימוש בסמלים נאציים

המשטרה השלימה את היערכותה המבצעית לקראת ההפגנות בירושלים ובתל אביב: "משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק" | הדגלים השחורים: "רוחו של העבריין המורשע בן גביר שורה על המשטרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/01/23 15:32 יט בטבת התשפג

המשטרה מתכוננת להפגנות הקרובות: לא יתאפשר שימוש בסמלים נאציים
ההפגנה בתל אביב במוצ"ש האחרון | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הערכת המצב השבועית של המשטרה נערכה היום (ה') בעיר באר שבע עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. פורום משתתפי הערכת המצב דן, בין היתר, בנושא המחאה הצפויה במוצאי שבת הקרובה בתל אביב ובירושלים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה תבטיח קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר. על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק". 

בתוך כך, המשטרה השלימה את היערכותה המבצעית. כוחות המשטרה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על ביטחון הציבור והסדר הציבורי. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים. "משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק", נמסר.

מאחה בתל אביב |

מאחה בתל אביב | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע נפגש בן גביר עם סגל הפיקוד הבכיר במטה הארצי של המשטרה. בן גביר אמר לקצינים כי הוא "מעוניין במדיניות שיווניות. אם אתם מפעילים מכת"זיות בירושלים, אני מצפה שתעשו את זה גם בתל אביב".  

"ניסיון מחפיר לעשות דה לגיטימציה ציבורית למחאה דמוקרטית"

תנועת "הדגלים השחורים" מסרה בתגובה לטענת המשטרה כי צפויות הפרות סדר: "נראה כי רוחו של העבריין המורשע בן גביר שורה על המשטרה שמנסה לעשות דה - לגיטימציה למחאה דמוקרטית ולצייר אותה כאלימה. אני קוראים לציבור הרחב להגיע ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית ולהתעלם לחלוטין משקרי המשטרה, נזכיר למפכ״ל ולדובר המשטרה כי הם עובדים תחת החוק ולמען הציבור והם אינם משרתיו של בן גביר".

ההפגנה בתל אביב במוצאי השבת האחרונה