כוכבי ולפיד במתקפה נגד יוסי דגן: "קמפיין מכוער"

הרמטכ"ל כוכבי תקף בחריפות את ראש מועצת שומרון שהאשים כי דובר צה"ל הפך את היחידה למפלגת שמאל: "פגיעה בקצין על ידי נבחר ציבור היא חמורה" | לפיד: "ניסיון מחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 19:17 כה בכסלו התשפג

כוכבי ולפיד במתקפה נגד יוסי דגן: "קמפיין מכוער"
יוסי דגן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף היום (ב') את דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, לאחר שנחשפו עשרות ציוצים פוליטים של חיילים בדובר צה"ל המגבים פעילי שמאל והאשים אותו כי הוא הופך את היחידה למפלגת שמאל קיצוני. "צריך לסגור את דובר צה"ל ולפתוח אותו מחדש" קרא דגן. הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, הגיב הערב לדבריו של דגן וטען כי הוא מנהל "קמפיין מכוער" נגד קצין צה"ל.

אביב כוכבי

אביב כוכבי צילום: Gideon Markowicz/Flash90

להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור

 ״תא״ל רן (רנכו) כוכב הינו לוחם, קצין ומפקד מסור ועתיר זכויות, המשרת בצה"ל למעלה משלושים שנה ואשר בחר לשרת כדובר צה״ל ממלכתי המייצג את חיילי ומפקדי צה״ל כולם, למען ביטחון ישראל.  כל ניסיון לקשור בין דו״ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור", אמר כוכבי.

רן כוכב

רן כוכב צילום: Flash90

עוד הוסיף ואמר כי"כל פגיעה בקצין צה״ל בכלל ועל ידי נבחרי ציבור בפרט היא חמורה, פסולה ומכרסמת בעוצמתו של צה״ל. על מנת להבטיח שצה״ל ישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית״.

לפיד: "ניסיון מחפיר ומסוכן", דגן: לא תסתום לי את הפה

גם ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד, תקף בחריפות את דבריו של יוסי דגן: "נותנים גיבוי מלא לדובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב מול הניסיון המחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית. זהו חלק מנסיון מסוכן לאיים על צה"ל ולהכפיף אותו לאינטרסים פוליטיים צרים. כל מי שצה"ל יקר לליבו צריך לצאת נגד מסע השיסוי המכוער הזה".

בתגובה לדבריו, אמר יוסי דגן כי "ראש הממשלה המודח לא יסתום לי את הפה. אני מכבד את הרמטכ"ל אבל חייבים בדק בית בדובר צה"ל שגורר את צה"ל והרמטכ"ל עצמו שוב ושוב לבוץ הפוליטי".

יוסי דגן: "רן כוכב הפך את דובר צה"ל לסניף של מרצ"

כאמור, יוסי דגן "רן כוכב תקף את דובר צהל למפלגת שמאל קיצוני. "צריך לסגור את דובר צה"ל ולפתוח אותה מחדש. המצב בו חיילים בדובר צה"ל מרגישים חופש לכתוב בפרהסיה דעות המתאימות לשמאל הקיצוני; מוכיחה כי זו הרוח של דובר צה"ל. הדבר הזה מעיד כ 1000 עדים על הדבר מפניו אנחנו מתריעים מזה זמן. רן כוכב הפך את דובר צה"ל לסניף של מרצ".

עוד הוסיף ואמר כי "העובדה שחיילים ומפקדים אינם חוששים מאף סנקציה כלפי הפרה בוטה של החוק הצה"לי הקובע כי אל לו לחייל להתבטא בציבור בדעות פוליטיות מוכיחה כי זהו רוח המפקד. כאשר חייל העז להזכיר את בן גביר הוא קיבל מחבוש ואיגרת נגדו של הרמטכ"ל וכשמדובר בדעות פוליטיות של השמאל הקיצוני הדבר מתקבל בקול דממה דקה".

"לאט מדי ומאוחר מדי וקורה רק לאחר פרסומים של הכתבים"

בתגובה לפרסום על העמדתם לדין בעקבות הפרסומים אומר דגן: "זה לאט מדי ומאוחר מדי וקורה רק לאחר פרסומים של הכתבים עמית סגל וצחי דבוש. זה לא עונה על ההטייה הברורה שקורית שם, לא סתם דובר צה"ל יצא בקמפיין היסטרי בתקשורת כנגד האמירה שצה"ל וההתיישבות חד הם במסיבת יום ירושלים בישיבת ההסדר אלון מורה, שהיא גוף צבאי כזכור. ומדביק להתיישבות התפרעויות של קיצונים בשוליים ולעומת זאת דברים של פעילי שמאל קיצוני לא מקבלים את אותה התייחסות".