יוסי דגן תוקף את דובר צה"ל: "מכניס את הרמטכ"ל לזירה הפוליטית"

ראש מועצת שומרון יוצא בביקורת נגד תת אלוף רן כוכב על רקע התנהלותו סביב האירוע של חיילי גבעתי בחברון: "כאשר אנרכיסטים בהר חברון תוקפים באלימות חיילים, דובר צה"ל לא מציין בהודעה שמדובר באנשי שמאל קיצוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 11:51 ז בכסלו התשפג

יוסי דגן תוקף את דובר צה"ל: "מכניס את הרמטכ"ל לזירה הפוליטית"
רן כוכב, דובר צה"ל, צילום: Flash90

מתקפה נגד דובר צה"ל: בעקבות הסערה סביב עונשו של החייל מחברון והאיגרת הרמטכ"ל שפורסמה לאחר המקרה, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף היום (ה'), את דובר צה"ל, תת אלוף רן כוכב, וטען כי הוא גורר את הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי לזירה הפוליטית. 

"דובר צה"ל מכניס את הרמטכ"ל פעם אחר פעם לזירה הפוליטית. אני מכיר את הרמטכ"ל המון שנים, אני מלא הערכה אליו ודובר צה"ל הוא זה שגורר אותו לאירועים פוליטיים, מוציא הודעות הזויות כמו למשל כאשר מתיישבים משולי השוליים תוקפים חיילים ישר אומרים שהמתיישבים תקפו, לעומת זאת כאשר אנרכיסטים בהר חברון תוקפים באלימות חיילים דובר צה"ל לא מציין בהודעה שמדובר באנשי שמאל קיצוני", אמר דגן.

יוסי דגן

יוסי דגן צילום: רועי חדי

הוצאת האיגרת חרצה את דינו של החייל

עוד הוסיף ואמר כי "הרמטכ"ל מצד אחד אומר לכפופים אליו בגלל ההיררכיה הצבאית לחקור את האירוע אבל עוד לפני החקירה מוציא איגרת לחיילי צה"ל וחורץ את דינו של החייל, זה עיוות דין. מי שכרסם והשמיד את הסמכות של המפקדים זו אותה איגרת אומללה של הרמטכ"ל שפורסמה בצורה היסטרית לפני שהאירוע נחקר".

בסיום דבריו, דגן קרא לרמטכ"ל לגבות את חיילי גבעתי: "האפקט של מקרה אלאור עזריה כבר עלה בדם של חיילים ואזרחים שחששו להגיב מול תוקפים. חיילינו היקרים עומדים בחזית מול מחבלים נאלחים וגם מול פעילי השמאל והאנרכיסטים. אני הייתי מצפה שהחיילים יקבלו גיבוי, אם מישהו עשה טעות צריך לנזוף בו ולא לקבל עליהום תקשורתי נגדו".

תגובת דובר צה"ל: בוחרים שלא להגיב לדברים: