"הייתי נותנת הכל כדי שתהיה פה": תמיר אביחי ז"ל הובא למנוחות

בבית העלמין בברקן הובא למנוחות תושב קריית נטפים, תמיר אביחי, שנרצח בפיגוע הדקירה המשולב באזור התעשייה באריאל. ילדיו ספדו לו בבכי: "אני מי שאני בזכותך", ראש המועצה דגן תיאר: "אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/11/22 22:12 כא בחשון התשפג

"הייתי נותנת הכל כדי שתהיה פה": תמיר אביחי ז"ל הובא למנוחות
צילום: Erik Marmor/Flash90

המוני בני אדם ליוו הערב (ג') למנוחות בבית העלמין בברקן את תמיר אביחי ז"ל, שנרצח בפיגוע הדקירה המשולב באזור התעשייה באריאל מוקדם יותר היום. יחד איתו נרצחו גם מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי, כאשר מחבל בן 18 פתח במסע הרג במספר זירות, והביא לפציעתם של עוד שלושה אזרחים ישראלים שעדיין מאושפזים בבתי החולים. 

תמיר אביחי הובא למנוחות

תמיר אביחי הובא למנוחות צילום: Erik Marmor/Flash90

צילום: Erik Marmor/Flash90

אביחי, תושב קריית נטפים שבשומרון, הותיר אחריו ששה ילדים, חמש בנות ובן. בגילאים 12 עד 29. אחת מבנותיו ספדה לו בדמעות: "הייתי נותנת הכל כדי שתהיה פה. אני מחכה שתבוא ותגיד שעבדת עלינו", עוד הוסיפה כי חלמה להתחתן עם אדם שיהיה מחובר לאביה, בדיוק כמוה, ותיארה כיצד הרגישה את גאוותו בכל שלב, "אני מי שאני בזכותך, אני מבטיחה לשמור על אחים שלי". 

"אדם מאיר פנים שכולו טוב"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהכיר את הנרצח ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ו 3 פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה.  תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים". 

מהלך האירועים של הפיגוע באריאל

תחילה המחבל הגיע לעמדת הש"ג שם הוא דקר את המאבטח ורץ לתוך המתחם. המאבטח ירה באוויר מחשש לפגיעה במקום ההומה אנשים. לאחר מכן המחבל דקר אדם על כביש הגישה לתחנת הדלק, מותו נקבע במקום. המחבל רץ לעבר תחנת הדלק 'טן' באיזור התעשייה ודקר שלושה אזרחים בפלג הגוף העליון, כתוצאה מהדקירה אזרח אחד נרצח. המחבל גנב רכב BMW ונמלט מהזירה לכביש 5 לכיוון פדואל, פגע ברכב וכתוצאה מכך נפגע אזרח נוסף כבן 50 פגיעות רב מערכתיות, פראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו.

זירת הפיגוע באריאל

זירת הפיגוע באריאל צילום: Jamal Awad/Flash90