לפיד: "ביטחון תושבי העוטף ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו"

ראש הממשלה קיים הערכת מצב ביטחונית בנוגע למצב בדרום הארץ: "אנו פועלים להחזיר אותם לשגרת חייהם במהירות האפשרית" | בדיון השתתפו ראש הממשלה החליפי בנט, שר הביטחון גנץ , הרמטכ"ל כוכבי ובכירים נוספים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/22 13:32 ח באב התשפב

לפיד: "ביטחון תושבי העוטף ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו"
מחסום ליד הגבול, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הבוקר (ו') הערכת מצב ביטחונית בנוגע למצב בעוטף עזה. "תושבי העוטף, ביטחונם ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר לפיד בסוף הדיון. "אנו פועלים להחזיר אותם לשגרת חייהם במהירות האפשרית. זו האחריות שלנו". 

בדיון השתתפו ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ ובכירים נוספים. במהלך סוף השבוע תתקיימנה הערכות מצב ביטחוניות נוספות על פי הצורך.

"הביטחון לא יחזור להתנחלויות שלה"

נזכיר כי המצב המאוד מתוח בדרום החל לאחר מעצרו של שייח' בסאם א-סעדי בן 61 במהלך פעילות לילית חשובה שנערכה ביום שני בלילה בג'נין. א-סעדי נעצר בעברו היה לא פחות מ-7 פעמים בכלא הישראלי בעקבות פעילות טרור בה עסק. א-סעדי שימש כראש ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי בשומרון ופעל ביתר שאת לחיזוקו, בעיקר באזור ג'נין. אמש (ה') במהלך ראיון ברשת א-ג'זירה, גורם בכיר בארגון איים על ישראל.

"מעצרו של השייח' בסאם אל-סעדי חצה את כל הקווים האדומים". עוד אמר אותו גורם: "הזרוע הצבאית שלנו בכוננות כדי להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. המגעים המתמשכים עם הצד המצרי לא הובילו להבנות עד כה. המתווך המצרי הציג מידע על מצבו הרפואי של א-סעדי. אם ישראל לא תענה לדרישתנו לגבי אל-סעדי, הביטחון לא יחזור להתנחלויות שלה".

מעצרו המשפיל של א-סעדי:


(הערכת המצב של לפיד אתמול)