בא לבקר את משפחתו ונתפס: כך נעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בג'נין

פרטים חדשים על מעצרו של ראש ארגון הטרור בשומרון, בסאם א-סעדי, שעבר בין דירות מסתור ונעצר בעבר על ידי כוחות הביטחון | מחשש להסלמה: ראש הממשלה עורך הערכת מצב ביטחונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 10:19 ה באב התשפב

בא לבקר את משפחתו ונתפס: כך נעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בג'נין
כוחות צה"ל בג'נין, צילום: דובר צה"ל

לאחר תקופה של שקט יחסי, במערכת הביטחון חוששים מהסלמה מעזה. הלילה (ב') פעלו כוחות הביטחון למעצר של מבוקשים בפעילות טרור במחנה הפליטים ג'נין במסגרתה נעצר בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון.

א-סעדי, שבשנים האחרונות עבר בין דירות מסתור, נעצר הלילה בביתו במחנה הפליטים בג'נין בעת שבא לביקור אצל משפחתו סמוך לחצות. מידע מודיעיני וסייענים מקומיים הובילו את כוחות הביטחון להחליט במהירות להיכנס למחנה הפליטים כדי לעצור את המבוקש. א-סעדי נתפס בעבר על ידי כוחות הביטחון בעבר בעקבות פעילותו כראש ארגון הטרור בשומרון. ראש הארגון נתפס עם סייען מבוקש נוסף שישב בכלא הישראלי על עבירות טרור.

בעקבות המצב והחשש להסלמה, ראש הממשלה, יאיר לפיד יקיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמי מקצוע נוספים.

חסימות כבישים בעוטף עזה, הושבתה תנועת הרכבות

בעקבות פעילויות טרור המזוהות עם ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, צה"ל החליט על חסימה של אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה, בנוסף: תופסק תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וייסגר חוף זיקים.

מפת החסימות המלאה:

  • כביש מספר 4, מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז. 
  • כביש מספר 34, מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם. 
  • כביש מספר 232, מניר עם ועד לכרם שלום.

צילום: דובר צה"ל

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" ('אנדרטת הארבעה') בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". 

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים. במערכת הביטחונית מדגישים כי המרחב נסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן