ראש הממשלה לפיד דוחה את החופשה שתכנן לסוף השבוע

לאחר שראש הממשלה תכנן לצאת לחופשה ראשונה בסוף השבוע, לאור התחממות והחשש להסלמה בדרום הוא דוחה את הנופש | לפיד חטף גם ביקורת על התזמון שנופל בתשעת הימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 16:09 ז באב התשפב

ראש הממשלה לפיד דוחה את החופשה שתכנן לסוף השבוע
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

בצל ההתחממות בדרום והחשש מהסלמה, לפיד דוחה את החופשה שתכנן. כזכור, בימים האחרונים מצויים תושבי עוטף עזה בסגר כפוי בשל התרעות ביטחוניות וחשש לפגיעה. ההתרעות הגיעו לאחר שנעצר בכיר הג'יהאד ביהודה ושומרון.

לאחר פרסום דבר החופשה, לפיד חטף ביקורת על כך שבחר לנ]וש בזמן תשעת הימים ואף על צום תשעה באב. לאחר הביקורת לפיד קיצר את החופשה והודיע כי יסיים אותה כבר במוצאי שבת. כזכור, מוקדם יותר היום (ה') שוחח לפיד טלפונית עם ראשי הרשויות מהדרום ועדכן אותם בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה.

ישראל נערכת לכל תרחיש

לפיד אמר לראשי הרשויות כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב. לדברי לפיד ישראל נערכת לכל תרחיש ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך. כמו כן, הסביר לפיד כי בהמשך היום הוא יקיים הערכת מצב נוספת. בנוסף, ראש הממשלה הנחה את מנכ"לית משרדו לסייע ככל שיידרש, הן באופן מידי לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק.