ראש עירייה בישראל: "לא מכיר בישראל כמדינה יהודית"

ראש עיריית רהט מצהיר בראיון לרדיו דרום שהוא אינו מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ומתנגד לשירות צבאי ולאומי: "מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 13:08 ז בתמוז התשפב

ראש עירייה בישראל: "לא מכיר בישראל כמדינה יהודית"
רהט, צילום: Nati Shohat/Flash90

ראש עיריית רהט וחבר הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, פאיז אבו סהייבן, מתבטא מדי פעם בעניינים פליליים בעירו, ובעבר אף קרא למשטרה להתערב בפשיעה המשתוללת אצלו בעיר. הבוקר (ד') הכריז אבו סהביין כי הוא לא מכיר במדינת ישראל.

"אני לא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ומתנגד לשירות צבאי ושירות לאומי", הצהיר במהלך ראיון ברדיו דרום, "אני בעד שתי מדינות לשני עמים, ישראל היא מדינת כל אזרחיה. אם לא הייתי מכיר במדינת ישראל המקום שלי לא היה פה. אני נשבע אמונים והכל".

בנוסף דרש מהמדינה להשקיע בתשתיות של החינוך והבריאות. מהמשטרה הוא דרש לספק לו ולתושבים שלו ביטחון, בלי לתת שום דבר בתמורה. 

"אם זה היה קורה ברעננה או באשקלון - כל המדינה הייתה מטפלת באירוע"

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון, התרחשו בעיר רהט שלושה אירועי ירי. באותם אירועים נראו רעולי פנים חמושים ברובים, כשהם יורים לעבר חנויות לאור יום ולעיני אזרחים בסביבתם. מאוחר יותר התראיין בגל"צ אבו סהיבאן, וקרא למשטרת ישראל לערוך חשבון נפש, "אם זה היה קורה ברעננה או באשקלון - כל המדינה הייתה מטפלת באירוע. אנחנו מלקקים את הפצעים, והשוטרים בכלל לא נמצאים ברחובות. הם מתבצרים בתחנת המשטרה".