יאיר לפיד יוצא לביקור מדיני ראשון כראש ממשלה

פחות משבוע אחרי שנכנס ללשכת ראש הממשלה ממריא הבוקר לפיד לביקור מדיני ראשון בצרפת, שם ייפגש עם הנשיא מקרון וידון איתו בהתנגדות להסכם הגרעין

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 10:34 ו בתמוז התשפב

יאיר לפיד יוצא לביקור מדיני ראשון כראש ממשלה
לפיד בעלייה למטוס, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה לפיד ימריא היום (ג') לביקור מדיני ראשון בצרפת, פחות משבוע אחרי שהתמנה לתפקיד.   לקראת ההמראה לביקור בצרפת אמר לפיד כי: "חשוב שהעולם ידע כי כל החברה הישראלית מאוחדת בהתנגדותה להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, את זה אגיד לנשיא מקרון".

לפיד אמר על הנסיעה: "אני יוצא לנסיעה ראשונה כראש ממשלה לבירת צרפת, פריז.  צרפת היא שותפה אסטרטגית גדולה של ישראל, בכל מיני תחומים. אבל חלק גדול מהנסיעה היום הוא העובדה שצרפת היא אחת ממדינות E3 שעוסקות בהסכם הגרעין עם איראן. חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה, נגד ההתארגנות וההתגרענות של איראן בנושא. אקיים על כך שיחה עם ידידי הנשיא מקרון. חשוב שהקהילה הבינלאומית תדע שבנושא הגרעין האיראני, החברה הישראלית עומדת ביחד, כגוף אחד, עם עמדה אחת - מציגה מול הקהילה הבינלאומית עמדה מאוחדת".

"מי שתוקף את ישראל לוקח סיכון מיותר לשלומו"

לפיד המשיך והתייחס לסיבת הביקור: "אנחנו נדון כמובן במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון. היו התקפות חוזרות ונשנות על אסדות גז ישראליות. ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה, וכל מי שעושה את זה צריך לדעת שהוא לוקח סיכון מיותר לשלומו. ממשלת לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה אל מול ההתקפות האלה, או שאנחנו ניאלץ לעשות זאת".

עם המראתו לפריז התייחס ראש הממשלה לאירוע הדקירה הבוקר בבני ברק, בו נדקר גבר כבן 47 כאשר הנסיבות עדיין לא לגמרי ברורות ואמר: "שולח ברכת החלמה מהירה לפצוע שנדקר הבוקר בבני ברק ומחזק את משפחתו. כוחות הביטחון פועלים לברר את נסיבות האירוע ועושים הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים, גם להם אני שולח הבוקר חיזוק, המאמצים שלכם מצילים חיים".

לפיד עולה למטוס

לפיד עולה למטוס צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מי שהיה אמור לטוס לביקור המדיני הוא ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, אך בעקבות המשבר החריף בקואליציה שהביא להתפזרותה לפיד מאייש את התפקיד. הביקור הוא קצר, כאשר לפיד ישוב כבר הערב לישראל. הביקור בצרפת הוא לא האירוע הרשמי היחיד של לפיד השבוע, כאשר בהמשך השבוע לפיד ישתתף בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד .