בליכוד טוענים: לפיד זכה לסיקור הוגן ועשה תעמולת בחירות בזמן אסור

מפלגת הליכוד הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, לרשות השנייה וליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לוודא שלפיד ימנע מלהשתמש במשאבי המדינה לטובת קמפיין הבחירות שלו: "מאז החלה תקופת הבחירות לכנסת הופרו חובת האיזון והאובייקטיביות בשידורים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/07/22 19:16 ה בתמוז התשפב

בליכוד טוענים: לפיד זכה לסיקור הוגן ועשה תעמולת בחירות בזמן אסור
ראש הממשלה יאיר לפיד, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

יאיר לפיד שעושה את ימיו הראשונים במשרד ראש הממשלה, הספיק לפתוח ישיבת ממשלה אחת, לשאת נאום ציבורי ראשון כראש ממשלה ולהזמין את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפגישה ביטחונית. במפלגת הליכוד מהאופוזיציה, מודאגים.

המפלגה הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, לרשות השנייה וליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לוודא שלפיד ימנע מלהשתמש במשאבי המדינה לטובת קמפיין הבחירות שלו ולהבטיח ששני המועמדים לראשות הממשלה יקבלו זמן מסך שווה בערוצים ללא הטיות פוליטיות.  

"מאז החלה תקופת הבחירות לכנסת הופרו חובת האיזון והאובייקטיביות בשידורים"

היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, פתח את פנייתו בדרישה "להורות למנהלי ערוצי הטלוויזיה והרדיו המפוקחים על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ביניהם, כאן - תאגיד השידור הישראלי, קשת 12 רשת 13, לקיים את חובת האיזון בין הדעות השונות ואת חובת האובייקטיביות בשידורים, במסגרת שידורי החדשות והאקטואליה, המשודרים בערוצי הטלוויזיה והרדיו, במהלך תקופת הבחירות לכנסת ה-25".

"הפרתן של חובת האיזון ושל חובת האובייקטיביות בשידורים על ידי אמצעי התקשורת", כך כתב הלוי, "פוגעת פגיעה קשה בחופש הביטוי של אזרחי המדינה והמפלגות, ובזכות הציבור לדעת, שכן היא עלולה להשפיע באורח בלתי הוגן על עמדותיו של הבוחר ולהטותן". 

לטענתו של יועמ"ש הליכוד, "מאז החלה תקופת הבחירות לכנסת הופרו באופן בוטה חובת האיזון והאובייקטיביות בשידורים. כך לדוגמה, במוצאי שבת ה-2 ביולי בשעה 20:48, נשא מר יאיר לפיד , ראש ממשלת המעבר, ויו"ר יש עתיד, הצהרה לתקשורת ממשרד ראש הממשלה בירושלים. הצהרה, שנמשכה כעשר דקות שודרה בשידור ישיר במהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה השונים. הצהרתו של מר לפיד מהווה תעמולת בחירות מובהקת, בהתאם לקריטריונים שנקבעו בחוק ובפסיקה".

נאומו הראשון של ראש הממשלה לפיד:

עוד טען  הלוי כי "ההצהרה לא כללה דירות חדשותי או אקטואלי, שראוי היה לדווח עליו לאזרחי המדינה סמוך לאחר צאת השבת, ואולם למרות זאת ערוצי הטלוויזיה שידרו את ההצהרה בשידור ישיר בשעת צפיית שיא.

הלוי כתב כי "הליכוד עומד על כך שהפרת האיזון תתוקן לאלתר ושתוקצה למר בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד המייצג את המחנה הפוליטי הגדול במדינה, ראש ממשלת ישראל למעלה מעשור - עד לפני כשנה - מכסת שידורים הזהה לזאת המוענקת על ידי ערוצי הטלוויזיה והרדיו למתחריו הפוליטיים".

לסיום איים הלוי כי במידה והפרתן של חובת האיזון והאובייקטיביות בשידורים לא תתוקן, "הליכוד ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי להבטיח, כי עקרון האיזון והאובייקטיביות בשידורים . במהלך תקופת הבחירות, יישמרו".