הרב אברהם סתיו על ההטרדות המיניות באולפנות: "ספינת החינוך המגזרית עומדת להיטלטל"

סדרת כתבות מטלטלת צפויה לחשוף בימים הקרובים שורה של הטרדות מיניות באולפנות מוכרות במגזר הדתי, הרב אברהם סתיו מבהיר: "אנחנו חייבים לדרוש יחס מחמיר ולא מתפשר לחריגות מן הקווים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/22 23:04 כו בסיון התשפב

הרב אברהם סתיו על ההטרדות המיניות באולפנות: "ספינת החינוך המגזרית עומדת להיטלטל"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סדרה חדשה ומטלטלת שתפורסם השבוע תחשוף שורה של הטרדות מיניות באולפנות מוכרות במגזר הדתי. הרב אברהם סתיו מתייחס לפרסומים ואומר: "יעלו שאלות לא פשוטות על הלגיטימציה של מצב שבו גברים מלמדים נשים ולהיפך".

"תלונות על פגיעות מיניות באולפנות האיכותיות ביותר במגזר"

הרב סתיו פרסם פוסט בפייסבוק בו התייחס לטלטלה הצפויה: "סדרת כתבות ב'כאן' 11' תחשוף מגוון של תלונות על פגיעות מיניות באולפנות האיכותיות ביותר במגזר. זה לא יהיה קל. קשה יהיה לדעת מה בדיוק קרה. יעלו שאלות לא פשוטות על הלגיטימציה של מצב שבו גברים מלמדים נשים ולהיפך.

אין לי תשובות לכל השאלות. ומלבד המעט שאני מכיר לצערי באופן אישי, אין לי הרבה מה להוסיף במישור העובדתי. רק לומר שאם יש לנו רצון להמשיך ולקיים חברה שיש בה מקום לשני המינים, אנחנו חייבים לדרוש יחס מחמיר ולא מתפשר לחריגות מן הקווים. גם חריגות 'קלות' לכאורה. כאלו שמסווגות כ'הטרדה' ולא כ'פגיעה'. לא יכולות להיפטר בסוג כלשהו של אזהרה. וודאי לא כשמדובר במסגרות חינוכיות".

"לאמץ אל לבנו את הנפגעים והנפגעות"

הרב סתיו הוסיף: "קודם כל מפני שגם אם החוק מציב אותן מתחת לרף הפלילי, הן עלולות מאד לגרום, בפרט בהקשר חינוכי, לצלקות עמוקות בנפש. אבל גם משום שאפשר להניח, או לכל הפחות לחשוש, שפגיעה קלה שצפה מעל פני השטח רומזת על מרחב שלם של יחסים בעייתיים שרוחש תחתיהם. מזהם את המקום שחייב להיות מאד מאד נקי, ובקלות עשוי לגלוש לפסים איומים ונוראים.

והכי חשוב, עוד לפני שמקבלים החלטות עקרוניות וצעדים מעשיים ליישום, לאמץ אל לבנו את הנפגעים והנפגעות, ולהשלים בכאב עם הבשורה, בלי לפגוע בכהוא-זה בחזקת החפות, במקום לנסות להרוג את השליח".