סדרה חדשה חושפת הטרדות מיניות באולפנות

סדרה חדשה ומטלטלת שתפורסם השבוע תחשוף שורה של הטרדות מיניות באולפנות מוכרות במגזר הדתי, "המחנכת המהממת שמארחת את הבנות ומעלימה עין מבעלה שמתעסק איתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/22 21:40 כו בסיון התשפב

סדרה חדשה חושפת הטרדות מיניות באולפנות
הטרדה מינית. אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

טלטלה במגזר הדתי לאומי: ביום ראשון ועד רביעי תשודר בחדשות כאן 11 סדרת כתבות שמוציאה לאור שורה של הטרדות מיניות באולפנות מוכרות במגזר הדתי. היוצרות של הסדרה מספרות: "ספגנו הכפשות, איומים מרומזים וישירים בתביעות".

"אישה יקרה לליבי נאנסה על ידי רב באולפנה"

מי שעומדת מאחורי הסדרה היא יעל אריאל, עובדת סוציאלית במקצועה ופעילה חברתית, עוסקת כבר שנים ארוכות בטיפול בפגיעות מיניות ובשיח סביב הנושא הכאוב. אריאל שיתפה בפייסבוק, רגע לפני פרסום הסדרה: "לפני למעלה משנה פרסמתי פוסט שאני מחפשת בנות שנפגעו מינית באולפנות. למעשה, רציתי לעזור לאישה יקרה לליבי, שנאנסה על ידי רב באולפנה. לא היו מתלוננות נוספות על אותו אדם ולכן היה קל מאד לבעלי אינטרסים להפוך אותה למשוגעת והוזה. אולי חמור מכך - למעלילה. רציתי לעזור לה למצוא נפגעות נוספות - על מנת לתקף את עדותה. מסיבות מובנות לא רציתי לכתוב את שם האולפנא הספציפית ולכן כתבתי "אולפנות".

אריאל הוסיפה: "הבנות סיפרו על פגיעות מרבנים, מורים, מורות, מדריכות, בעלים של מורות. כן, המחנכת המהממת שמארחת את "הבנות המסכנות מהבית ההרוס" בביתה, ומעלימה עין מבעלה שמתעסק איתן, היו כמה מקרים כאלה. בחלקן הנשים ידעו ושתקו.

"מעשים מרושעים בתמיכתם של אנשים בעלי שם"

ברמה האישית אני וחברותי משלמות מחירים לא פשוטים על העיסוק בנושאים הללו. ספגנו הכפשות, איומים מרומזים וישירים בתביעות, ערעור על יושרתנו ועל טוהר כוונותינו. כולל הפעלת לחצים על ידי בכירים במגזר, איומים ונסיונות לפלג את בסיס התמיכה של הנפגעות. מעשים מרושעים בתמיכתם של אנשים בעלי שם שעשו כל שביכולתם להגן על פוגעים ובעיקר על שמם הטוב ויוקרתם של מוסדות ואישים - על חשבון הנפגעות".