ראש אמ"ן לשעבר: "המערכת הביטחונית לא מאוזנת ללא רמטכ"ל"

בעקבות הבהרת היועמ"שית בהרב מיארה כי על שר הביטחון בני גנץ להוכיח שמינוי הרמטכ"ל הוא צורך חיוני גם בתקופת הבחירות, תמיר היימן, מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי מסביר: "צה"ל לא יכול לתפקד ללא מפקד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/06/22 11:12 כג בסיון התשפב

ראש אמ"ן לשעבר: "המערכת הביטחונית לא מאוזנת ללא רמטכ"ל"
היימן מימין, חיוני למנות רמטכ"ל כעת, צילום: Miriam Alster/Flash90

בצל ההחלטה על פיזור הכנסת, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מבהירה הבוקר (ד') את עמדתה בנוגע למינוי רמטכ"ל חדש בעת הזו, זאת בעקבות דרישת האופוזיציה למנוע את המהלך בזמן תקופת בחירות. 

בהרב מיארה אמרה כי, "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע, ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר בנסיבות העניין".

תמיר היימן, ראש אמ"ן לשעבר וכיום מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), התייחס לדחיפות במינוי רמטכ"ל חדש, גם בזמן מערכת בחירות: "מינוי רמטכ"ל הוא צורך חיוני למדינת ישראל. צה"ל לא יכול לתפקד ללא מפקד, וללא סגן במינוי מלא. המערכת הביטחונית אינה מאוזנת ללא רמטכ"ל. מה שאולי היה אפשרי בשעתו למשטרה, גם אם היה רחוק ממצב אידיאלי, לא נכון בשום אופן לצה"ל".

"לכן יש להמשיך בהליך ולשמור על התהליך נקי מכל שיקול אחר", הוסיף היימן והדגיש: "צה"ל חייב להיות מחוץ לפוליטיקה. מובן מאליו שיש לכבד כל החלטה של היועמ"שית בנושא".