על רקע פתיחת היחידות ללוחמות: רבני הציונות הדתית דחו פגישה עם הרמטכ"ל

בצה"ל הודיעו על הרחבת היחידות לנשים ורבני הציונות הדתית דחו פגישה מתוכננת עם הרמטכ"ל כוכבי, "הרבנים יתכנסו לדון בהמשך הצעדים בנושא, לאחר תשובת צה"ל שניתנה למרות קריאות ואזהרות הרבנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 19:28 ח בסיון התשפב

על רקע פתיחת היחידות ללוחמות: רבני הציונות הדתית דחו פגישה עם הרמטכ"ל
נשים לוחמות, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, החליט על פתיחת התנסויות לשירות נשים בתפקידי  לחימה משמעותיים, ביחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר 669, ביחידת ההנדסה למשימות מיוחדות (יהל"ם) של חיל ההנדסה הקרבית ובמחלקת ניוד בחטיבת חי"ר. 

ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה של מועמדות לשירות ביטחון, ומוקדם יותר היום (ג'), על רקע שילוב הנשים, פורסם כי הרמטכ"ל צפוי להיפגש מחר עם רבנים מהציונות הדתית. אלא, שלאחר הודעת דובר צה"ל בנושא, הודיעו הרבנים על דחיית הפגישה למועד לא ידוע.

כזכור, במכתב מיוחד שהתפרסם בסוף השבוע האחרון התריעו רבנים בכירים מפני פילוג צה"ל והפיכתו לצבא שבטים. מנעד רחב של רבנים היה חתום על המכתב, מהקצה השמרני של הציונות הדתית ועד הליברלי. הרב יגאל לוינשטיין ממכינת עלי לצד הרב יהודה גלעד מרבני הקיבוץ הדתי, הרב יהושע שפירא מהקולות הבולטים של הזרם השמרני לצד הרב אוהד טהרלב ראש מדרשת לינדנבאום אשר בוגרותיה מתגייסות לצה"ל. 

"לאור ניסיוננו כחיילים ומפקדים בכוח הלוחם והעורפי של צה"ל, אנו סבורים שחיילים דתיים המקפידים על ההלכה אינם יכולים לשרת ביחידה קרבית מעורבת, גברים ונשים יחדיו; שירות זה יביא בסבירות גבוהה למצבים האסורים על פי ההלכה", כך נכתב. 

מלשכתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית נמסר בתגובה: "לאור הודעת צה"ל בנוגע לתשובתו לבג"צ, ובה הסכמת צה"ל להכנסת לוחמות למערך המתמרן של צה"ל ולחטיבת חי"ר, הודיעו רבני הציונות הדתית על דחיית הפגישה שזימן הרמטכ"ל בנושא. הרבנים יתכנסו לדון בהמשך הצעדים בנושא, לאחר תשובת צה"ל שניתנה למרות קריאות ואזהרות הרבנים".