הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת איו"ש: "יש לכם את היכולת למנוע את הפיגועים האלו"

ברקע האירועים האחרונים: אביב כוכבי קיים היום הערכת מצב יחד עם כל מפקדי החטיבות באוגדת יהודה ושומרון | הבוקר פעלו מספר יחידות בעיר ג'נין ועצרו שלושה מבוקשים החשודים בסיוע לפיגוע הירי בבני ברק

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 31/03/22 16:41 כח באדר ב'

הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת איו"ש: "יש לכם את היכולת למנוע את הפיגועים האלו"
אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי, קיים היום (ה') הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות באוגדת יהודה ושומרון, על רקע האירועים האחרונים, הגברת מוכנות הכוחות, פעילויות לסיכול הטרור והמשך המאמץ לשמירה על ביטחון תושבי ישראל.

לפני כן, בשעות הבוקר המוקדמות, פעלו לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני, ימ"ס איו"ש ושב"כ במספר מוקדים בעיר ג׳נין בחטיבה המרחבית מנשה. הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים החשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע הירי בבני ברק. במהלך הפעילות התרחשו מספר היתקלויות בין הלוחמים לחמושים במחנה הפליטים ג׳נין. הלוחמים ירו לעבר שלושה חמושים והרגו אותם. 

במקביל פעלו סיירת גולני וכוחות מג"ב בכפר יעבד הסמוך. הכוחות עצרו שלושה חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע הירי בבני ברק. במהלך הפעילות, נתפסו חלקי נשק מסוג M16. במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי, רס״ל א׳, צלף מיחידת דובדבן, לאחר שאיתר נשק מסוג M16 בביתו של אחד חשודים. הלוחם קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה באופן מוסק להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בתום ביקורו באוגדה אמר כוכבי, "יש לכם, מפקדי החטיבות תפקיד משמעותי ומרכזי, והוא היכולת למנוע את הפיגועים הלל יש לכם את היכולת לדכא את ההשראה לרצף הפיגועים ולשלול את ההזדמנויות לפיגועים נוספים. עלינו לעצור את הגל הזה ואני סומך עליכם ועל יכולותיכם. הפעילות הבוקר בג'נין היא חלק מהפעולות ההתקפיות שעלינו להמשיך ולעשות על מנת לסכל את הטרור".